LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 502 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Aktarım Olayları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 502
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste momentum, ısı ve kütle transferi analizlerinin öğretilmesi amaçlanır. Korunum denklemlerinin türetilmesi ve sınır şartları detaylı olarak sunulur. Türbülans modellemesi incelenir. Momentum, ısı ve kütle transferi mekanizmaları açıklanır. Hidrodinamik, ısıl ve konsantrasyon sınır tabakaları incelenir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders korunum denklemleri ve sınır şartları, akma direnci ve momentum geçişi mekanizması, sınır tabaka akımları, türbülans modellemesi, ısıl iletkenlik ve enerji taşınım mekanizması, ısıl sınır tabakalar, difüzyon ve kütle transferi mekanizması, konsantrasyon sınır tabakası ve basit geometrili taşınım problemlerinin sayısal çözümünü kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akışkan özellikleri, Akı Yasaları | Ders notu (ana kaynak) 1. bölüm |
2 | Navier Stokes Denklemleri ve Sınır Şartları | Ders notu (ana kaynak) 3. bölüm |
3 | Sınır tabaka kavramı ve sınır tabaka denklemlerinin elde edilişi | Ders notu (ana kaynak) 2. bölüm |
4 | Türbülans, türbülanslı sistemler ve akı hesaplamaları | Ders notu (ana kaynak) 5. bölüm |
5 | Dairesel bir boruda tam gelişmiş laminar akım | Ders notu (ana kaynak) 2. bölüm |
6 | Dairesel bir boruda laminar tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | Ders notu (ana kaynak) 10. bölüm |
7 | Dairesel bir boruda türbülanslı tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | Ders notu (ana kaynak) 13. bölüm |
8 | Ara sınav | |
9 | Benzerlik Çözümleri (Falkner-Skan) | Ders notu (ana kaynak) |
10 | Düz bir levha üzerindeki laminar ısıl sınır tabaka | Ders notu (ana kaynak) 15. bölüm |
11 | Düz bir levha üzerindeki türbülanslı ısıl sınır tabaka | Ders notu (ana kaynak) 15. bölüm |
12 | Kütle transferi katsayısı ve itici gücü | Ders notu (ana kaynak) 17. bölüm |
13 | Taşınım katsayılarının hesaplanması | Ders notu (ana kaynak) 19. bölüm |
14 | Kuruma ve Yoğuşmalı soğutma | Ders notu öğretim üyesi tarafından temin edilecektir. |
15 | Final sınavına hazırlık | |
16 | Final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı | Transport Phenomena, Revised 2nd Edition, Bird, Stewart, Lightfoot, John Wiley and Sons (2006) USA ISBN-13: 978-0470115398 ISBN-10: 0470115394 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Transport Phenomena in Biological Systems (2nd Edition), Truskey, Yuan, Katz, Prentice-Hall (2009) USA ISBN-13: 978-0131569881 ISBN-10: 0131569880 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
13
|
26
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
31
|
31
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X | ||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest