LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 508 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Biyomalzeme Karakterizasyon Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 508
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı endüstride ve akademik araştırmalarda kullanılan biyomalzeme analiz metot ve yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilere aynı zamanda analizler için gerekli cihaz seçimi, yöntem geliştirme ve sonuç yorumlama konularında kritik düşünme ve muhakeme yeteneği kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Biyomalzemeye Giriş, Fiziksel, Kimyasal ve Mekaniksel Biyomalzeme Karakteriasyonu, Yüzey ve Arayüz Karakterizasyonu Atomik Kuvvet Mikroskopisi, AFM Yüzeyler Arası Adhezyon ve Sürtünme, Elektron Mikroskopi (SEM, TEM), X-ışını Difraksiyon Analizi, Spektroskopik analizler (FTIR, UV/vis). Isıl, Mekaniksel ve Elektriksel Analizler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyomalzemeye Giriş | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 1 edition (2013) ISBN: 978-0-12-415800-9 1. Bölüm |
2 | Fiziksel, Kimyasal ve Mekaniksel Biyomalzeme Karakteriasyonu | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 1 edition (2013) ISBN: 978-0-12-415800-9 2-3. Bölüm |
3 | Yüzey ve Arayüz Karakterizasyonu Atomik Kuvvet Mikroskopisi, AFM Yüzeyler Arası Adhezyon ve Aürtünme | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 1 edition (2013) ISBN: 978-0-12-415800-9 4. Bölüm |
4 | Mekanik ve Elektriksel Analizler | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 1 edition (2013) ISBN: 978-0-12-415800-9 2-3. Bölüm |
5 | Ara sınav | |
6 | Yapısal Karakterizasyon Mikroskopik Teknikler (OM. SEM, TEM) | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 1 edition (2013) ISBN: 978-0-12-415800-9 4. Bölüm |
7 | Yapısal Karakterizasyon X ışını Difraksiyonu. X ışını Fotoelectron Spektroskopi | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 12.Bölüm |
8 | Yapısal Karakterizasyon X ışını Difraksiyonu. X ışını Fotoelectron Spektroskopi | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 12.Bölüm |
9 | Optik ve Isısal Analizler | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 7.Bölüm |
10 | Optik ve Isısal Analizler | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 7.Bölüm |
11 | Ara sınav | |
12 | Yapısal Karakterizasyon Fourier Infrared Spektroskopi, FTIR, UV/vis Spektroskopi Solüsyon Nükleer Manyetik Rezonans NMR Katı-Hal Nükleer Manyetik Rezonans NMR | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 13.16.19. Bölüm |
13 | Yapısal Karakterizasyon Fourier Infrared Spektroskopi, FTIR, UV/vis Spektroskopi Solüsyon Nükleer Manyetik Rezonans NMR Katı-Hal Nükleer Manyetik Rezonans NMR | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. 13.16.19. Bölüm |
14 | Proje Sunumu | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Characterization of Biomaterials Edited by:Amit Bandhyopadhya and Susmita Bose Elsevier; 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6thedition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
10
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
|||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
|||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest