LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 509 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Enzim Kinetiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 509
|
Güz/Bahar
|
2
|
1
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin enzim kaynakları, çeşitleri, yapı ve fonksiyonları, özellikleri, enzimlerin aktivitesi üzerine etki eden faktörler hakkında bilgilendirilmesi, enzimlerin faydalı etkilerinden yararlanma, olumsuz etkilerinden korunmanın yollarını öğretilmesi, enzim bilimi ve teknolojisindeki yeni gelişmeler hususunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, enzimlerin kimyasal yapısı ve özellikleri, enzim spesifikliği, enzim çeşitleri ve fonksiyonları, enzimatik reaksiyonlar ve enzim kinetiği, enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörler, enzim stabilitesi ve önemi, enzim bilimi ve teknolojisindeki yeni gelişmeler ve mühendislik bilgilerinin enzim teknolojisinde kullanımı, ,mmobilize enzimler ve immobilizasyon teknikleri ve uygulama alanlarını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı: Enzimler | Jey, J.E., Ollis, D. F., Biochemical Engineering Fundamentals, Mc-Graw Hill, 1986. |
2 | Enzimlerin üç boyutlu yapısı | Bugg, T. D. H. Introduction to Enzyme and Coenzyme Chemistry 3rd Edition, United Kingdom: John Wiley & Sons; 2012. |
3 | Enzim-substrat kompleksinin yapısı | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003. |
4 | Kinetik analiz teknikleri | Copeland, C.A., Enzymes: A practical introduction to structure, mechanism and data analysis, Wiley-VCH Inc., 2000. |
5 | Geçiş durum teorisi/Kataliz ilkeleri | Copeland, C.A., Enzymes: A practical introduction to structure, mechanism and data analysis, Wiley-VCH Inc., 2000. |
6 | Enzimler nasıl çalışır? | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003.. |
7 | Enzim aktivitesinin karakterizasyonu | Copeland, C.A., Enzymes: A practical introduction to structure, mechanism and data analysis, Wiley-VCH Inc., 2000. |
8 | Enzim kinetiği | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003. |
9 | Enzimatik reaksiyonların stereokimyası | Chapter-10, ‘‘Food Process Design’’, Zacharias B. Maroulis, George D. Saravacos, Marcel Dekker, Inc., 2003. |
10 | Yardımcı ligand bağlama/allosterik etkileşimler, regülasyon | Copeland, C.A., Enzymes: A practical introduction to structure, mechanism and data analysis, Wiley-VCH Inc., 2000. |
11 | Tersinir enzim inhibisyon kinetiği | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003. |
12 | Tersinmez enzim inhibisyon kinetiği | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003. |
13 | Enzim katalizli reaksiyonların pH bağımlılığı | Marangoni, A.G., Enzyme Kinetics: A Modern Approach, John Wiley and Sons, 2003. |
14 | İki substratlı reaksiyonlar | Bailey, J.E., Ollis, D. F., Biochemical Engineering Fundamentals, Mc-Graw Hill, 1986. |
15 | Enzim immobilizasyonu, avantaj ve dezavantajları | Bailey, J.E., Ollis, D. F., Biochemical Engineering Fundamentals, Mc-Graw Hill, 1986. |
16 | Enzim immobilizasyon yöntemleri | Bailey, J.E., Ollis, D. F., Biochemical Engineering Fundamentals, Mc-Graw Hill, 1986. |
Ders Kitabı | Seçilen konuya bağlı olarak ilgili öğretim üyesi tarafından temin edilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
25
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
27
|
27
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
|||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
|||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest