LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 512 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Biyosistemler için Tasarım Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 512
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Biotasarım yenilik süreçleri için tasarım yöntemlerinin temellerini tanıtmaktır. Bu gibi temel tasarım yöntemleri ürün geliştirme sürecinde tanımlama ve tasarım için kullanılır. Biyolojik sistemler ile çalışmak için birkaç farklı tasarım yöntemi vardır. Öğrencilere, temel tasarım yöntemlerinin yanı sıra; Biyomimetik tasarım, Biyolojiden esinlenen tasarım ve biyolojik tasarım yöntemleri vaka araştırmaları ile öğretilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Biyosistemler için tasarım yöntemleri hakkında bilgi edinme, yöntemi uygulama, sonuçları düzenleme, tartışma ve raporlama. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Tasarımın Temel İlkeleri | Henry W. Stoll (1999). Product Design Methods and Practices. Taylor & Francis |
3 | Tasarımın Temel İlkeleri | Henry W. Stoll (1999). Product Design Methods and Practices. Taylor & Francis |
4 | Problem Tanımlama | Stefanos Zenios, Josh Makower, Paul Yock (2010). Biodesign: The Process of Innovating Medical Technologies. Cambridge University Press, Part I. |
5 | Problem Tanımlama | Stefanos Zenios, Josh Makower, Paul Yock (2010). Biodesign: The Process of Innovating Medical Technologies. Cambridge University Press, Part I. |
6 | Konsept geliştirme | John Chris Jones (1992). Design Methods. John Wiley and Sons, New York. Section 4, pp 272-292 |
7 | Problem odaklı tasarım yöntemleri | John Chris Jones (1992). Design Methods. John Wiley and Sons, New York. Section 5, pp 298-359 |
8 | Tasarım odaklı proje geliştirme yöntemleri | J. Wall, E. Wynne, T. Krummel (2015). Biodesign process and culture to enable pediatric medical technology innovation. Seminars in Peadiatric Surgery, pp. 102-106 |
9 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 1, pp 18-73 Kellert, S. 2005. Buildingfor Life: Designing and Understanding the Human-Nature Connection. Washington, DC: Island Press. |
10 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 1, pp 18-73 Benyus, J. 1997. Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. New York: Murrow. |
11 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 3, pp 128-191 |
12 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 3, pp 128-191 |
13 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 5, pp 244-253 |
14 | Biyosistemler için tasarım yöntemleri: vaka örnekleri | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 5, pp 244-253 |
15 | Rapor yazımı ve sunum hazırlanması | Proje rapor ve sunumu |
16 | Rapor teslimi ve sunum |
Ders Kitabı | Myers, William. BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, 2012.
Stefanos Zenios, Josh Makower, Paul Yock. Biodesign: The Process of Innovating Medical Technologies. Cambridge University Press, 2010. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dyson, Freeman, “Our Biotech Future.” The New York Times Book Review, July 19, 2007.
Benyus., J., A (2008). Good Place to Settle: Biomimicry, Biophilia, and the Return of Nature’s Inspiration to Architecture (Chapter 3), Biophilic Design, eds. Kellert, S., Heerwagen, J., H., Mador, M., New Jersey: John Wiley and Sons.
Idris Mootee (2014). Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can't Teach You at Business or Design School. John Wiley and Sons.
Tim Brown (2009). Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. Harper Collins Publishers.
Thomas Lockwood, Edgar Papke (2017). Innovation by Design: How Any Organization Can Leverage Design Thinking to Produce Change, Drive New Ideas, and Deliver Meaningful Solutions. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
6
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
|||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest