LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 514 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hastalıkların Epigenetik Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 514
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı epigenomun yapısını (DNA metilasyonu, histon modifikasyonları, kodlamayan RNAlar, gibi) ve fonksiyonunu öğrenmek, hastalıkta ve sağlıkta epigenetik varyasyonların önemini anlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders epigenetik, DNA modifikasyonlari, histone modifikasyonlari, kanser, yaşlanma, metabolik hastalıklar ve nörolojik hastalıkları kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Epigenetiğin Kısa Tarihi ve Genel Konseptler | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 1, 2 ve 3. |
2 | DNAnın paketlenmesi ve kromatin | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 1,2 ve 3 |
3 | DNA modifikasyonları | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 15. |
4 | Histon modifikasyonları: asetilasyon | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünte 4. |
5 | Histon modifikasyonları: metilasyon ve diğer modifikasyonlar | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 5. |
6 | Gen kontrol bölgeleri ve epigenetik | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 12 ve 19. |
7 | Kodlamayan RNAlar ve epigenetik | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 16. |
8 | Arasınav tekrarı | |
9 | Nörolojik hastalıkların epigenetiği | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 8 ve 9. |
10 | İmmunolojik rahatsızlıkların epigenetiği | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 29. |
11 | Metabolik rahatsızlıkların epigenetiği | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 30. |
12 | Enfeksiyonların yol açtığı epigenetik değişimler | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 21. |
13 | Yaşlanma ve Epigenetik | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 31. |
14 | Kanserin epigenetik mekanizmaları | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 34 ve 35. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
33
|
33
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X | ||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest