LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 524 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Aşılar ve İmmün Tedaviler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 524
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin konu ile ilgili güncel bilimsel makaleleri okuma ve öğrenmesini sağlamak, ayrıca hızla büyüyen aşı mühendisliği ve immünoterapi alanlarındaki gelişmeleri açıklayabilmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Aşı geliştirilme yöntemleri, aşı geliştirmede karşılaşılan zorluklar, immünoterapi metodları, genetik uygulamalar ve klinik yansımaları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İmmün Sisteme Giriş | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 1, Bölüm 1) |
2 | Doğal & Kazanılmış Bağışıklık | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 1, Bölüm 2,4 – Kısım 4, Bölüm 9,10) |
3 | İmmün Sistemin Temel Bileşenleri | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 1, Kısım 4, Bölüm 11) |
4 | İmmünoterapi | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 16) |
5 | Genetik Mühendisliği Uygulamaları | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 14,15,16) |
6 | Hastalık-spesifik İmmünoterapiler | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 14,15,16) |
7 | Monoklonal Antikor Teknolojisi | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 16) |
8 | T-hücreleri (CAR-T) ve Dendritik Hücre Teknolojileri | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 16) |
9 | Genetik Manipülasyon ve İmmünoterapinin Geleceği | Janeway’s Immunobiology 9th Edition (Kısım 5, Bölüm 16) |
10 | Aşı Bilimine Giriş | Vaccines 6th Ed (Kısım 1, Bölüm 1,2) |
11 | Aşı Dizaynı, Geliştirilmesi ve Güvenliği | Vaccines 6th Ed (Kısım 1, Bölüm 3,4) |
12 | Aşıları Değerlendirmek için Klinik Denemeler | Vaccines 6th Ed (Kısım 5, Bölüm 73) |
13 | Enfeksiyöz Hastalıklarda Bulaş Dinamikleri: Aşılar Toplumu Nasıl Korur | Vaccines 6th Ed (Kısım 5, Bölüm 71,72) |
14 | Aşı Geliştirmede Karşılaşılan Zorluklar | Vaccines 6th Ed (Kısım 1, Bölüm 76,77,78) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Guozhong Cao and YingWang, World Scientific (2011), ISBN: 13 978-981-4324-55-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Design and Analysis of Vaccine Studies. Halloran, M. Elizabeth Longini, Jr., Ira M., Struchiner, Claudio J. Springer New York
Epidemiology and Prevention of Vaccine-Preventable Diseases. Hamborsky J, Kroger A, Wolfe S, eds. Centers for Disease Control and Prevention. 13th ed. Washington DC Public Health Foundation, 2015.
Primary journals: |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
60
|
Proje |
1
|
34
|
34
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
|||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
|||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
|||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
|||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest