LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 556 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kampanya Planlaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 556
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecinin aktarılarak, öğrencilerin bu süreçte gerekli kararlar, konular ve aktiviteler hakkında farkındalık ve bu planları analiz edebilme yetisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, pazarlama ve marka iletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken kavramlara değinilirken, süreç içinde geçen durum analizi, paydaş analizi, amaç ve hedef belirleme, hedef kitlesi tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler | Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2005). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Mediacat. Bölüm 1 (ss. 61-75), Bölüm 2 (ss. 129-160) |
3 | Kampanya Süreci: Araştırma (Durum analizi, Örgütsel analiz, Paydaş ve Hedef Kitle) | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. |
4 | Öğrenci çalışmaları/sunumlar | |
5 | Kampanya Süreci: Araştırma (Paydaş ve Hedef Kitle Analizi, İçgörü) | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. Aydede, C. (2007). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat, ss. 95-110. |
6 | Öğrenci çalışmaları/sunumlar | |
7 | Kampanya Süreci: Planlama (Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi) | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. |
8 | Öğrenci çalışmaları/sunumlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Strateji ve Taktiklerin Belirlenmesi | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. |
11 | Öğrenci çalışmaları/sunumlar | |
12 | Strateji ve Taktiklerin Belirlenmesi ve Uygulanması | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. |
13 | Kampanya Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, ss.175-227. |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ISBN 978-975-353-292-1
Odabaşı, Y., Oyman, M. (2005). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Mediacat. ISBN: 9789758378739 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
X | ||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,