Dersin Adı |
Algı Psikolojisinde Kuram ve Uygulama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 557
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri algı psikolojisindeki temel kuram ve uygulamalar hakkında bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste algının altında yatan duyusal, bilişsel ve psikolojik süreçler kuramsal ve uygulama çerçevelerinde tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Algı konusuna teorik yaklaşımlar | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 1) & Güncel makaleler |
2 | Algı psikolojisindeki araştırma metotları | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 2) & Güncel makaleler |
3 | Görsel sistem | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 3) & Güncel makaleler |
4 | Temel görsel fonksiyonlar | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 4) & Güncel makaleler |
5 | Temel görsel fonksiyonlar | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 4) & Güncel makaleler |
6 | Görsel örüntü algısı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 5) & Güncel makaleler |
7 | Uzaklık ve boyut algısı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 6) & Güncel makaleler |
8 | Renk algısı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 7) & Güncel makaleler |
9 | Hareket algısı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 8) & Güncel makaleler |
10 | Ara sınav | |
11 | İşitsel sistem ve temel işitsel fonksiyonlar | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 9, 10) & Güncel makaleler |
12 | İşitsel örüntü algısı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 11) & Güncel makaleler |
13 | Deri duyumları | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 12) & Güncel makaleler |
14 | Kimyasal duyumlar | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 13) & Güncel makaleler |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception. ISBN-10: 0205807917 ISBN-13: 978-0205807918 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güncel makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
1
|
25
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
|||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
|||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | ||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest