Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 601 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojide Bilgisayar Uygulamalı Niceliksel Yöntemler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 601
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders psikolojide kullanılan ileri istatistiksel teknikler üzerine odaklanmaktadır. Bu derste öğrencilerin psikolojik araştırmalarda kullanılan karmaşık istatistiksel hipotezlerin oluşturabilmesini, bu hipotezleri test edebilmek için doğru istatistiksel analizi seçebilmelerini ve analizleri R istatistik programını kullanarak yapabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • psikolojide kullanılan ileri istatistiksel kavramları tanımlayabilecektir.
  • Karmaşık bir hipotezi test etmek için kullanılan bir analizi doğru bir şekilde belirleyebilecektir.
  • İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde psikolojiden elde edilen verilere uygulayabilecektir.
  • Psikolojik verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlayabilecektir.
  • İstatistiksel analizleri ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak aktarabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; R diline giriş ve R ortamı, ortalamaların karşılaştırılması, doğrusal karmaşık etki modelleri, sinyal tespit kuramı ve analizini içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 R Diline Giriş ve R ortamı Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 3 Braun W. J. and Murdoch, D. J. (2007). A First Course in Statistical Programming with R. Cambridge: Cambridge University Press. Bölüm 1 & 2
3 Ortalamaların karşılaştırılması: ANOVA Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 10
4 Tekrarlı Ölçümler için ANOVA Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 13
5 Karmaşık Desenlerin Analizi Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 15
6 Doğrusal Karmaşık Etkiler Modelleri Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19
7 Doğrusal Karmaşık Etkiler Modelleri Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19
8 Bayram tatili
9 Doğrusal Gelişim Modelleri Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19
10 Doğrusal Gelişim Modelleri Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19
11 Bin Analizi Tagliabue, M., Zorzi, M., Umilta, C., & Bassignani, F. (2000). The role of long-term-memory and short-term-memory links in the Simon effect. Journal of experimental psychology. Human perception and performance, 26 2, 648-70.Nuerk, H.-., Weger, U.W., & Willmes, K. (2001). Decade breaks in the mental number line? Putting the tens and units back in different bins. Cognition, 82, b25-b33.
12 Sinyal Tespit Kuramı ve Analizi Stanislaw, H., & Todorov, N. (1999). Calculation of signal detection theory measures. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, 31, 137–149.
13 Difüzyon modeli Ratcliff, R., & McKoon, G. (2008). The Diffusion Decision Model: Theory and Data for Two-Choice Decision Tasks. Neural Computation, 20, 873–922. https://doi.org/10.1162/neco.2008.12- 06-420 Schwarz, W. (2001). The ex-Wald distribution as a descriptive model of response times. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, 33(4), 457–469. https://doi.org/10.3758/BF03195403
14 Difüzyon modeli Ratcliff, R., & McKoon, G. (2008). The Diffusion Decision Model: Theory and Data for Two-Choice Decision Tasks. Neural Computation, 20, 873–922. https://doi.org/10.1162/neco.2008.12- 06-420 Schwarz, W. (2001). The ex-Wald distribution as a descriptive model of response times. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, 33(4), 457–469. https://doi.org/10.3758/BF03195403
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. ISBN-13: 978-1446200469
ISBN-10: 1446200469.
 
Braun W. J. and Murdoch, D. J. (2007). A First Course in Statistical Programming with R. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-57646-9
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
5
65
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
14
42
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.