LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Deneysel Psikoloji Doktora Programı
PSY 614 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Beyin Görüntüleme Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 614
|
Güz/Bahar
|
2
|
1
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan zihnini ve beynini araştırmak için güçlü bir yöntem olarak kullanılan Olaya ilişkin Potansiyel tekniğine ilişkin teorik ve pratik bilgiler sunarak Olaya ilişkin Potansiyel araştırmalarının nasıl yürütüldüğünün öğretilmesi planlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, teorik olarak Olay İlişkin Potansiyel ölçümü ile ilgili konular üzerinde durulacak, uygulama ise Olay İlişkin Potansiyel ölçümünün elde edilmesini ve elden elde edilen veri yapısının incelenmesini kapsayacaktır. Ayrıca EEG beyin görüntüleme teknolojisi, deneysel tasarım, analizi ile ilgili teknikler ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Olaya İlişkin Potansiyellere (OIPs - ERPs) genel bakış - Olaya ilişkin potansiyel nasıl hesaplanır? | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Bölüm 1) |
3 | Olaya İlişkin Potansiyeller ve Bileşenleri - Hedef/Hedef Olmayan Uyaranlarda N1, N2, P1, P2, P3, N400 | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Bölüm 2) |
4 | Electroencephalogram (EEG) ile ilgili temel bilgiler Biyolojik ve biyolojik olmayan yapılar | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 2) |
5 | EEG’nin ve OİP’nin temel frekansları ve fonksiyonları - Delta, Teta, Alpha, Beta, Gama / Unipolar-Bipolar Kayıt | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 3) |
6 | Olaya İlişkin Potansiyel komponentlerinin ayrılma yöntemi - Bağımsız Bileşenler Analizi (BBA) Nedir? MATLAB, WAVELET | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 3) |
7 | Olaya İlişkin Potansiyel deney desenleri - Tartışma | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 4) |
8 | Olaya İlişkin Potansiyel kaydındaki temel prensipler | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 5) |
9 | Baseline Düzeltmesi, Ortalama (Averaging), ve Zaman-Sıklık (Time- Frequency) Analizleri | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 8) |
10 | Olaya İlişkin Potansiyel genlik (Amplitude) ve latans (Latency) ölçümleri | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855 (Chapter 9) |
11 | Olaya ilişkin işitsel Potansiyellerin “Oddball- Paradigma" ile kaydı | Powerpoint sunumu |
12 | Olaya ilişkin görsel Potansiyellerin “Dama tahtası (Checkerboard) sunumu ile kaydı | Powerpoint sunumu |
13 | Olaya ilişkin Potansiyellerin ileri yaşlı popülasyonda kaydı | Powerpoint sunumu |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Luck, Steven J. (2014) – An introduction to the event-related potential technique / Steven J. Luck - Second edition. ISBN: 9780262525855
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tatum, William O. (2014) - Handbook of EEG Interpretation. Springer Publishing Company. https://doi.org/10.1891/9781617051807
Marcuse, Lara V., Fields, Madeline C., Yoo, Jiyeoun J. (2016). Rowan’s Primer of EEG. Elsevier. https://doi.org/10.1016/c2014-0-00370-x
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
47
|
47
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
X | ||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
X | ||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
X | ||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
X | ||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X | ||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
X | ||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
X | ||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
X | ||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
X | ||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
X | ||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
X | ||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest