İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
Teknoloji ve İşlemler Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 507
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders işlemler yönetimin stratejik önemini anlatmayı ve firmaların rekabetçi avantaj sağlamasındaki rolünü vurgulamayı amaçlar. Ayrıca, işlemler yönetiminin firmaların diğer iş fonksiyonları ile ilişkilerini gösterir (pazarlama, finans vb.). İşlemlerin verimliliğini ve etkinliğini arttırmak için kullanılan ilgili tekniklerin de öğrenciler tarafından bilinmesini ve uygulanabilmesini hedefler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste üretim sistemleri, işlemler yönetiminin fonksiyonları, tahminlime, üretim planlaması, stok yönetimi, ürün ve servislerin tasarımı, süreç ve ürün stratejileri, kapasite planlaması, konum analizi, yerleşim stratejileri konuları üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İşlemler Yönetimi'ne Giriş | Üretim Yönetimi: Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Jay Heizer ve Barry Render, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Umut Rıfat Tuzkaya, Palme Yayıncılık, 2017 1,2 ve 5. Üniteler | |
2 | Talep Tahmini | 4. Ünite | |
3 | Talep Tahmini | 4. Ünite | |
4 | Süreç Tasarımı | 7. Ünite | |
5 | Kapasite Planlaması | 7. Ek Ünite | |
6 | Tesis Konum Belirleme Kararları | 8. Ünite | |
7 | Tesis Yerleşim Kararları | 9. Ünite | |
8 | Stok Yönetimi | 12. Ünite | |
9 | Stok Yönetimi | 12. Ünite | |
10 | Bütünleşik Planlama | 13. Ünite | |
11 | MRP & ERP | 14. Ünite | |
12 | MRP & ERP | 14. Ünite | |
13 | Kısa Dönemli Planlama | 15. Ünite | |
14 | Kısa Dönemli Planlama | 15. Ünite | |
15 | Dönem Tekrarı | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Üretim Yönetimi: Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Jay Heizer ve Barry Render, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Umut Rıfat Tuzkaya, Palme Yayıncılık, 2017 ISBN-13 : 978-6053557647 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Operations Management for Competitive Advantage, Richard B. Chase, F. Robert Jacobs and Nicholas J. Aquilano, Eleventh Edition, McGraw Hill, ISBN-13: 978-0072983906 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
80
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
6
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
48
|
48
|
Toplam |
148
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..