Dersin Adı
|
İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 509
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
-
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranması sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- • Organizasyonlarda insan kaynakları yönetiminin stratejik rolünü açıklayabileceklerdir.
- • İnsan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonları olan seçme, yerleştirme, performans değerlendirme, ücretlendirme, gelişim ve kariyer yönetimi süreçlerini açıklayıp, uygulayabileceklerdir.
- • Çağdaş insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapabileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Stratejik İnsan kaynakları Yönetimine ilişkin konular gene İnsan Kaynakları Yönetimi konuları olan, planlama, işe alma, eğitim, ücretlendirme gibi konularla ilişkilendirilerek öğrencilere aktarılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi Nedir? |
|
2 |
İnsan Kaynaklarının Stratejik Rolü |
|
3 |
Organizasyon, İş Analizi ve İş Tasarımı |
|
4 |
İşe Alım Sürecinde İş Gücü Planlaması ve Kaynak Yaratma |
|
5 |
İşe Alım Sürecinde Seçme Yöntemleri |
|
6 |
Performans Yönetimi |
|
7 |
Performans Değerlendirme |
|
8 |
Öğrenme ve Gelişim |
|
9 |
Çalışanı Elde Tutma: Motivasyon ve Bağlılık |
|
10 |
Çalışanı Elde Tutma: Ücretlendirme |
|
11 |
Yetenek Yönetimi ve Organizasyonel Yedekleme |
|
12 |
Kendini ve Başkalarını Yönetmek |
|
13 |
Kariyer Yönetimi |
|
14 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
15 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
16 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
İnsan Kaynakları Yönetimi, 7. Baskı, Cavide Uyargil ve diğerleri, Beta Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Human Resource Management, 14th Edition, Gary Dessler, Pearson Prentice Hall. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
31
|
31
|
|
|
Toplam |
135
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest