İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
Pazarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 515
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını ve gelişimini, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme ve konumlandırma, pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) ve pazarlama alanındaki güncel konuları tartışarak öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, konumlandırma, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin Tanımı Ve Uygunlaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi | ||
2 | Pazarlama Süreci, Pazarlamada Temel Kavramlar ve Güncel Konular | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 1 | |
3 | Pazarlama Planı | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 2 | |
4 | Pazarlama Çevresi | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 3 | |
5 | Pazarlama Bilgi Sistemleri | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 4 | |
6 | Tüketici Davranışları | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 5 | |
7 | Bölümlendirme, Hedef Pazarları Belirleme ve Konumlandırma | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 7 | |
8 | Ürün Geliştirme ve Yönetme | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 8 | |
9 | Ürün Geliştirme ve Yönetme | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 8 | |
10 | Ürün Geliştirme ve Yönetme | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 9 | |
11 | Fiyatlandırma | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 10-11 | |
12 | Dağıtım ve Lojistik | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 12 | |
13 | Dağıtım ve Lojistik | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 13 | |
14 | Marka İletişimi | Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 14 | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Pazarlama İlkeleri Philip Kotler, Gary Armstrong BETA BASIM YAYIM Basım Yılı 2018 ISBN: 978-60-524-218-19 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..