Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)

EISL 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 515
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını ve gelişimini, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme ve konumlandırma, pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) ve pazarlama alanındaki güncel konuları tartışarak öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel pazarlama kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • Pazarlama çevresindeki mikro ve makro faktörleri açıklayabilecektir.
  • Tüketicilerin davranışları altında yatan temel sebepleri tartışabilecektir.
  • Pazar bölümlendirme yöntemlerini tanımlayabilecektir.
  • Hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini tartışabilecektir.
  • Pazarlama karması stratejilerini (ürün, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim) açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, konumlandırma, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı Ve Uygunlaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi
2 Pazarlama Süreci, Pazarlamada Temel Kavramlar ve Güncel Konular Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 1
3 Pazarlama Planı Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 2
4 Pazarlama Çevresi Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 3
5 Pazarlama Bilgi Sistemleri Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 4
6 Tüketici Davranışları Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 5
7 Bölümlendirme, Hedef Pazarları Belirleme ve Konumlandırma Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 7
8 Ürün Geliştirme ve Yönetme Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 8
9 Ürün Geliştirme ve Yönetme Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 8
10 Ürün Geliştirme ve Yönetme Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 9
11 Fiyatlandırma Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 10-11
12 Dağıtım ve Lojistik Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 12
13 Dağıtım ve Lojistik Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 13
14 Marka İletişimi Pazarlamanın İlkeleri Kotler ve Armstrong, Beta Yayınevi Bölüm 14
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Pazarlama İlkeleri

Philip Kotler, Gary Armstrong

BETA BASIM YAYIM

Basım Yılı 2018

ISBN: 978-60-524-218-19

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye    Uygulamaları, Ömer Baybars Tek
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Pazarlamada Yeni bir Paradigmaya Doğru, Bayraktaroğlu, İlter ve Tanyeri.    
  • Other related books and articles

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
34
34
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.