İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
İşletmeler için Veri Analitiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 518
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, veri odaklı yaklaşımın iş hayatında nasıl faydalı olabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. İş problemlerinin analizinde gerekli olan veri bilimi bilgisi, araçları ve uygulamalarını öğretmeyi hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, iş problemlerinde veri analitiğinden nasıl istifade edilebileceğini gösterir. Veri analitiği tekniklerinin iş problemlerine uygulanmasını açık kaynak programlama dilini kullanarak öğretir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İş Analitiğine ve R’a Giriş | Bölüm 2 ve 3 (s. 30-80). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-417-474-2 | |
2 | İş Problemleri için Veri Setlerinin Oluşturulması | Bölüm 4 (s. 84-120). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
3 | Verinin İş Analizi için Uygun Hale Getirilmesi | Bölüm 4 (s. 84-120). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
4 | Verinin İş Analizi için Uygun Hale Getirilmesi | Bölüm 10 ve 11 (s. 177-191). Arslan İ. (2015). R İle İstatistiksel Programlama Veri Analitiği İçin Yeni Bir Yazılım Platformu. Pusula. ISBN: 6056460894 | |
5 | Verinin Görselleştirilmesiyle İş Problemleri Hakkında Öngörü Kazanma | Bölüm 14 (s. 249-308). Arslan İ. (2015). R İle İstatistiksel Programlama Veri Analitiği İçin Yeni Bir Yazılım Platformu | |
6 | Verinin Görselleştirilmesiyle İş Problemleri Hakkında Öngörü Kazanma | Bölüm 14 (s. 249-308). Arslan İ. (2015). R İle İstatistiksel Programlama Veri Analitiği İçin Yeni Bir Yazılım Platformu | |
7 | Temel İstatistik | ||
8 | Çoklu Doğrusal Regresyon Yöntemiyle Satış Rakamlarının Analizi | Bölüm 16 (s. 339-357). Arslan İ. (2015). R İle İstatistiksel Programlama Veri Analitiği İçin Yeni Bir Yazılım Platformu | |
9 | Çoklu Doğrusal Lojistik Regresyon Yöntemiyle Finansal Risk Analizi | Bölüm 13 (s. 379-386). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
10 | Karar Ağaçları Yöntemiyle Ürün Hata Risk Analizi | Bölüm 11 (s. 284-313). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
11 | Müşteri Segmentasyonu | Bölüm 8 (s. 208-232). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
12 | Metin Analiziyle Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi | Bölüm 17 (s. 460-491). Hızıroğlu vd. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları | |
13 | Ödev Sunumları | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hızıroğlu, A., Cebeci, H.İ., Codal K.Ç. (2022). Veri Modelleme ve Veri Analitiği - Sağlık ve İşletme Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-417-474-2
Arslan, İ. (2015). R İle İstatistiksel Programlama Veri Analitiği İçin Yeni Bir Yazılım Platformu. Pusula. ISBN-10: 6056460894 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
15
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
80
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
34
|
34
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..