Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)

EISL 523 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uluslararası Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 523
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası pazarlamanın temel kavramlarını, bu kavramların birbiriyle ilişkisini, onlara etki eden çevre faktörlerini, belli başlı küresel pazarlama stratejilerini anlamalarını ve öğrenmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küreselleşme kavramının pazarlama boyutu hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
  • Küresel pazarlama kavramını tanımlayabileceklerdir.
  • Küresel pazarlama çevresi hakkında bilgi verebileceklerdir.
  • Potansiyel pazarları belirleyebilecek, değerlendirebilecek ve birbirleriyle karşılaştırabileceklerdir.
  • Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olacak ve önerilerde bulunabileceklerdir.
Ders Tanımı Küresel pazarlama çevresi (politik, yasal, kültürel, ekonomik, teknolojik çevre), potansiyel pazarların değerlendirilmesi, pazara giriş stratejileri, küresel rekabet stratejileri, 4P stratejileri bu derste ayrıntılı olarak ele alınacak konulardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Öğretim Programı Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi ve Uluslararası Pazarlama Planı Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
2 Küresel Pazarlama Stratejisinin Gelişimi Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
3 Küresel Pazarlama Çevresi I Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
4 Küresel Pazarlama Çevresi II Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
5 Pazar Araştırması Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
6 Küresel Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
7 Potansiyel Pazarların Değerlendirilmesi ve Pazara Giriş Stratejileri Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
8 Arasınav Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
9 Küresel Küresel Ürün Kararları Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
10 Küresel Markalama Stratejileri Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
11 Küresel Fiyatlandırma Kararları Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
12 Küresel Tutundurma Kararları Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
13 Küresel Dağıtım Kararları Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
14 Küresel Pazarlama Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluk Stratejik Küresel Pazarlama (N. Timur and A. Ozmen. 2009) ve diğer uluslararası pazarlama kitapları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı Stratejik Küresel Pazarlama. N. Timur and A. Ozmen. (2009)
Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslararası Pazarlama. Iş Bankası Yayınları. C. M. Kozlu. (2011). International Marketing. McGrwa-Hill.P. Cateora ve Graham. (2005). Diğer uluslararası pazarlama kitapları ve dergi-gazete makaleleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
-
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
51
51
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.