Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)

EISL 537 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tüketici Davranışları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 537
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tüketimde algılama ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir.
  • Tüketimin kimlikle olan bağlantısını açıklayabilecektir.
  • Tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını ve motivasyonlarını karşılaştırabilecektir.
  • Tüketim sürecindeki değişik evreleri ve karar verme sürecini tartışabilecektir.
  • Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir.
  • Pazarlama stratejilerinin tüketici davranışını nasıl etkilediğini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi
2 Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 1.
3 Motivasyon Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 5: sayfa 191-207
4 Tüketici İlgilenimi ve Satın Alma Kararları Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 5: sayfa 208-230 ve Bölüm 10: sayfa 393-396.
5 Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 8.
6 Algılama, Benlik ve Kişilik Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 3 ve Bölüm 7.
7 Tutum ve Tutum Değişikliği Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 6.
8 Bireysel Çalışma: Vaka Çalışması Hazırlık
9 Sınıf İçi Vaka Tartışması
10 Tüketimde Öğrenme Süreçleri Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 4.
11 Tüketimde Referans Grup Etkileri Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 9.
12 Etkin Pazarlama İletişimi: Hedef Kitlenin Özellikleri; Öğrenci Sunumları Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 11: sayfa 420. Atanmış okumalar.
13 Etkin Pazarlama İletişimi: İkna Edici Mesaj; Öğrenci Sunumları Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 4: sayfa 184 ve Bölüm 11: sayfa 419. Atanmış okumalar.
14 Etkin Pazarlama İletişimi: Yeni Medya Uygulamaları; Öğrenci Sunumları Atanmış okumalar.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 978-975-02-3156-8 (IEU)
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Odabaşı, Y.& Barış, G. (2019), Tüketici Davranışı, Mediacat, 975-8378-64-3 (IEU)
  • Başal (2018), Yeni medya planlama ve tüketici davranışları : geleneksel ve dijital medyayı kapsayan bütünleşik medya planlama, Çantay Yayınları, 978-605-9574-13-6 (IEU)
  • Atanmış okumalar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
54
54
    Toplam
144

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.