İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 550
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere iş ve özel yaşamlarında doğal liderlik tarzlarını ortaya koymaları yönünde gerekli koçluk yaklaşımlarını öğretmek ve kendi yaşamlarının liderliğini ele alarak kariyerlerine yön vermeleri için gerekli donanımı kazandırmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrenciler temel koçluk becerileri ile liderlik stillerini öğreneceklerdir. Değerleri, güçlü ve gelişim alanları ile kendilerini daha iyi tanıyacaklar ve keşfettikleri kendi liderlik stillerinde koçluk yaklaşımını nasıl sergileyebileceklerini öğreneceklerdir. Kariyer planlama için gerekli değerlendirme ve öz yönetim araçlarını öğrenecek ve deneyimleyeceklerdir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Liderlik ile İlgili Başlıca Tanımlar | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 1 | |
2 | Etkili Liderlik Davranışı | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 2 | |
3 | Güç Kaynakları | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 8 | |
4 | Liderlik Özellikleri ve Becerileri | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 6 | |
5 | Davranışsal Liderlik Teorileri | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 3 | |
6 | Lider ve Takipçileri | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 7 | |
7 | Durumsal Teoriler | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 9 | |
8 | Liderlik ve Koçluk | Konuk Konuşmacı | |
9 | Stratejik Liderlik | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 11 | |
10 | Dönüştürücü, Etik, Hizmetkar, Otantik Liderlik | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 12-13 | |
11 | Dönüştürücü, Etik, Hizmetkar, Otantik Liderlik | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm 12-13 | |
12 | Sunumlar | ||
13 | Sunumlar | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Sunumlar | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukl, G. (2018) Örgütlerde Liderlik - Leadership in Organizations. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-605-320-846-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev | |||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
|||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav | |||||||||
Final Sınavı |
1
|
80
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
140
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..