İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
Finansal Muhasebe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 560
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bir işletmede bir dönem boyunca ortaya çıkan mali işlemlerin nasıl kayıt altına alınacağı ve finansal tablolara nasıl aktarılacağı ile ilgili temel muhasebe ilke ve kavramlarını tanıtmak ve muhasebe sürecinin nasıl işlediğini göstererek elde edilen muhasebe bilgisinin karar vericiler tarafından nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır. Bunun yanı sıra işletmede karar alma süreci içerisinde yöneticiler için muhasebe bilgilerinin nasıl işlediği üzerinde durulacaktır. Temel muhasebe konuları daha yüksek lisans öğrencileri için daha ileri seviyede işlenecektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Muhasebeye konu olan işlemleri günlük defter ve büyük defterde kayıt altına almak, ve dönem sonu işlemlerini yaparak bilanço, gelir tablosu ve özsermaye değişim tablosu hazırlayarak gelecek dönemlerde öğrenilecek muhasebe derslerine temel olmaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Muhasebeye Giriş-Muhasebe Bilgi Sistemi ve Çevresi | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 1; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 1 | |
2 | Finansal Tablolar ve Temel Muhasebe Kavramları | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 4; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 2 | |
3 | Muhasebe Döngüsü | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 4; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 3 | |
4 | Muhasebe Döngüsü | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 4; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 3 | |
5 | Ticari Mal Alım Satım İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 7; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 4 | |
6 | Ara Sınav | ||
7 | Stoklar | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 7; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 4 | |
8 | Dönen Varlıklar ve K.V. Borçlar | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 9; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 8, 10 | |
9 | Maddi Duran Varlıklar ve Maddi Olmayan Duran Varlıklar | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapter 9; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapter 8, 10 | |
10 | U.V. Borçlar ve Özkaynaklar | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017), chapters 10 and 12; Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012), chapters 8, 11 and 12 | |
11 | Sunum | ||
12 | Sunum | ||
13 | Sunum | ||
14 | Sunum | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Financial Accounting in an Economic Context, 10th Edition, Jamie Pratt, Michael Peters (Wiley, 2017) Principles of Financial Accounting based on IFRS, 5th Edition, Sımga-Mugan, C., Hosal-Akman, N. (McGraw-Hill, 2012) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
20
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
80
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
140
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..