İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
Dersin Adı |
Örgütlerin Dinamikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 567
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin, sosyal dinamikleri, liderlik teorileri ver örgütsel hayatı öğrenerek örgütleri anlamasına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, örgüt dinamikleri araştırmaları hakkında güçlü teorik temel sunmaktadır. Yönetim biliminin tarihinin incelenmesinin ardından, öğrenciler temel örgütsel özellikler ve onların örgüt çıktıları üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirilecektir |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı Yönetim Nedir? Yönetim Tarihi | Robbins, S.P. & Coulter, M. (2009). Management, 10th edition, Prentice Hall. | |
2 | Değişken Küresel Çevrede Yönetim | Organizational Theory, Design and Change”, Gareth R. Jones, 5th ed., Prentice Hall, New Jersey. | |
3 | Örgüt Tasarımı | Organizational Theory, Design and Change”, Gareth R. Jones, 5th ed., Prentice Hall, New Jersey. | |
4 | Örgüt Kültürü | Organizational Theory, Design and Change”, Gareth R. Jones, 5th ed., Prentice Hall, New Jersey. | |
5 | İşte İnsanlar: Örgütsel Davranış Modeli Performans, Bağlılık ve İş Tatmini | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
6 | Motivasyon | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
7 | Stres | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
8 | Güven, Adalet ve Etik | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
9 | Öğrenme ve Karar Verme | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
10 | Kişilik ve Yetenek | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
11 | Grup Davranışı | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
12 | İletişim / Öğrenci Sunumları | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
13 | Güç, Politika ve Müzakere / Öğrenci Sunumları | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
14 | Liderlik / Öğrenci Sunumları | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robbins, S.P. ; Coulter, M. (2009). Management, 10th edition, Prentice Hall. ISBN-13: 9780132090711. Organizational Theory, Design and Change”, Gareth R. Jones, 5th ed., Prentice-Hall, New Jersey. ISBN-13: 9780131865426 Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine; Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. ISBN13: 9781259927669
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili kitap ve akademik dergiler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
48
|
48
|
Toplam |
146
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..