LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)
EBA 508 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Stratejik Yönetim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 508
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bir şirketin uzun dönemli bölgesel, ulusal veya uluslararası performansını belirleyen, yönetimsel kararları, aktiveleri, tepkileri ve ilişkileri ifade etmek, yorumlamak ve yönetmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders örgütlerde stratejik yönetim ve işletme politikası ile ilgili konuları içerir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Stratejik Yönetime Giriş Strategic management video: TED.com | |
2 | Stratejik Yönetimin Temel Konseptleri | Porter, M. 1996. Strateji Nedir? |
3 | Dış Çevresel Analiz ve Endüstri Analizi, PESTEL | Online örnekler ve vakalar, Michael Porter and John Harvey Jones |
4 | Organizasyonel Analiz, VRIO; Value Chain | Online Örnekler ve Vakalar |
5 | Organizasyonel Kültür ve Değişim | Online Örnekler ve Vakalar |
6 | Strateji Formülasyon, : Stratejik Ürün Segmentasyonu, BCG | Online Örnekler ve Vakalar |
7 | Strateji Formülasyon: Kurumsal Strateji, Stratejik Yön ve Yönetim Çeşitleri | Online Örnekler ve Vakalar |
8 | Stratejinin Uygulanması , Politikalar | Online Örnekler ve Vakalar |
9 | Stratejik Yönetim, Genel Değerlendirme | Online Örnekler ve Vakalar |
10 | Evaluation and Control | Online Örnekler ve Vakalar |
11 | Evaluation and Control &Balance Score Card | Online Örnekler ve Vakalar |
12 | Balance Score Card and General Term Review | Online Örnekler ve Vakalar |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçerilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili kitap ve akademik dergiler. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
146
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
|||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
7 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
8 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
|||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest