Dersin Adı |
Üretim Planlaması ve Stok Kontrolü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 516
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere üretim planlama ve stok kontrol sistemlerine yönetici gözünden bakabilmeyi; operasyon müdürlerinin kaynak dağıtımını, uzun vadeli kapasite planlaması, bütünsel üretim planlaması ve stok analizi kullanarak nasıl gerçekleştirdiğini öğretmeyi; üretim sistemlerinde stratejik, taktik ve operasyonel aşamalardaki planlamalar arasındaki bağlantıları kavratmayı; MRP gibi sistemlerin arkasındaki mantığı ve matematiksel yapıyı öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Tahminleme, Uzun Dönemli Kapasite Planlama, Bütünleşik Üretim Planlama, Envanter Yönetimi, Ana Üretim Çizelgelesi, Malzeme İhtiyaç Planlaması konuları üzerinde durulur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Üretim Planlama Giriş | Ders Kitabı - Bölüm 1 |
2 | Talep Tahminleme | Ders Kitabı - Bölüm 4 |
3 | Süreç Stratejisi | Ders Kitabı - Bölüm 7 |
4 | Kapasite Yönetimi | Ders Kitabı - Bölüm 7 |
5 | Birinci Ara Sınav | |
6 | Tesis Yeri Seçimi | Ders Kitabı - Bölüm 8 |
7 | Tesis Yerleşim Stratejisi | Ders Kitabı - Bölüm 9 |
8 | Stok Yönetimi | Ders Kitabı - Bölüm 12 |
9 | Stok Yönetimi | Ders Kitabı - Bölüm 12 |
10 | İkinci Ara Sınav | |
11 | Bütünleşik Üretim Planlama | Ders Kitabı - Bölüm 13 |
12 | Bütünleşik Üretim Planlama | Ders Kitabı - Bölüm 13 |
13 | MRP & ERP | Ders Kitabı - Bölüm 14 |
14 | Üretim Çizelgeleme | Ders Kitabı - Bölüm 15 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
4
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
133
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..