Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

EBA 523 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uluslararası Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 523
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası pazarlama ve stratejileri hakkında bilgi vermek; ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini uluslararası pazarlar da uygulama becerileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küresel pazarlama kavramını tanımlayabilir.
  • Küresel pazarlamayı etkileyen ekonomik, yasal, politik, sosyal ve kültürel çevre ve dinamikleri açıklayabilir.
  • Uluslararası pazarlara giriş ve büyüme stratejilerini analiz edebilir.
  • Hedef pazarı analiz edebilir.
  • Hedef pazara uygun ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini belirleyebilir
Ders Tanımı Derste anlatılacak konular: Küreselleşme, küresel pazarlama çevresi (politik, yasal, kültürel, sosyal, ekonomik çevre), pazara giriş ve büyüme stratejileri, hedef pazar analizi, hedef pazara uygun ürün, fiyat,dağıtım ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi, uluslararası pazarlama stratejilerinin uygulanması.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili genel bilgi Uluslararası pazarlama tanımı ve gelişimi Uluslararası pazarlama stratejileri Uluslararası pazarlamayı etkileyen faktörler Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
2 Küresel pazarlama çevresi: Ekonomik, politik ve yasal çevre ve dinamikler Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
3 Küresel pazarlama çevresi: Sosyal ve kültürel çevre ve dinamikler Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
4 Küresel pazarlara giriş ve büyüme stratejileri Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
5 Rekabet avantajının stratejik bileşenleri Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
6 Pazarın bölümlendirmesi, hedef pazar belirleme ve konumlandırma Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
7 Vaka Çalışması Küresel marka ve ürün stratejileri Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
8 Küresel marka ve ürün stratejileri Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
9 Küresel fiyatlandırma stratejileri Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
10 Kürsel dağıtım kanalları Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
11 Küresel pazarlama iletişimi Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
12 Küresel pazarlama iletişimi Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
13 Uluslararası pazarlama stratejileri yönetimi ve uygulaması Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
14 Uluslararası pazarlamada geleceğin trendleri ve kurumsal sosyal sorumluluk Dönemin değerlendirilmesi Global Marketing Management (2013), Keegan Global Marketing (2017), Keegan and Green
15 -
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
41
41
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
100
100
    Toplam
231

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.