Dersin Adı |
Tüketici Davranışları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 537
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmasını öğrenmelerini sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi; | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
2 | Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
3 | Algı Süreci | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
4 | Tüketimde Öğrenme Süreçleri | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
5 | Motivasyon | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
6 | Benlik ve Sosyal Karşılaştırma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
7 | Ödev/Tartışma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
8 | Tutum ve Tutum Değişikliği | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
9 | Tüketici Karar Verme Süreci | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
10 | Satın Alma Davranışı ve Elden Çıkarma | |
11 | Tüketimde Referans Grup Etkileri | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
12 | Sosyal Sınıflandırma ve Alt kültürler | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
13 | Kültürün Tüketiciler Üzerindeki Etkileri | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
14 | Tüketici Davranışında Güncel Konular | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | - Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying,Having, and Being, New Jersey: Pearson Education; |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Hawkins, D. I. and Mothersbaugh, D. L. (2013), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw-Hill. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
44
|
44
|
Toplam |
144
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..