İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

    EBA 537 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Tüketici Davranışları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EBA 537
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmasını öğrenmelerini sağlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tüketimde algılama ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir;
    • Tüketimin kimlikle olan bağlantısını açıklayabilecektir;
    • Tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını ve motivasyonlarını karşılaştırabilecektir;
    • Tüketim sürecindeki değişik evreleri ve karar verme sürecini tartışabilecektir;
    • Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir;
    • Pazarlama stratejilerinin tüketici davranışını nasıl etkilediğini tartışabilecektir.
    Ders Tanımı Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi; Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    2 Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    3 Algı Süreci Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    4 Tüketimde Öğrenme Süreçleri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    5 Motivasyon Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    6 Benlik ve Sosyal Karşılaştırma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    7 Ödev/Tartışma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    8 Tutum ve Tutum Değişikliği Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    9 Tüketici Karar Verme Süreci Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    10 Satın Alma Davranışı ve Elden Çıkarma
    11 Tüketimde Referans Grup Etkileri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    12 Sosyal Sınıflandırma ve Alt kültürler Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    13 Kültürün Tüketiciler Üzerindeki Etkileri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    14 Tüketici Davranışında Güncel Konular Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    - Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying,Having, and Being, New Jersey: Pearson Education;
    - Parsons, E., Maclaran, P. and Chatzidakis, A. (2018), Contemporary Issues in Marketing and Consumer Behavior, Routledge.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    - Hawkins, D. I. and Mothersbaugh, D. L. (2013), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw-Hill.
    - Odabaşı, Y.& Barış, G. (2019), Tüketici Davranışı, Mediacat, 975-8378-64-3.
    - Kotler, P. (2018), Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist, 978-6052261033.
    - Diğer kitap ve makaleler.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    80
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    20
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    80
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    2
    32
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    20
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    44
    44
        Toplam
    144

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

    -
    -
    -
    X
    -
    3

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin