Dersin Adı |
Örgütlerin Dinamikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 567
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin güncel yönetim sorunlarını çözmek üzere önerilmiş yönetim yaklaşımlarının içeriği ve uygulaması hakkında bilgi ve beceriler edinmesini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yönetsel yaklaşımlar ve örgüt teorileri ile ilgilidir. Analitik bir yaklaşımın benimsendiği bu derste, örgütsel yapı, strateji, teknoloji, kültür ve büyüklük gibi boyutların, birbirleri ve çevresel etmenlerle etkileşimleri ele alınmaktadır. Derste, durumsallık (koşul bağımlılık), kaynak bağımlılığı, kurumsalcılık, örgütsel ekoloji, işlem maliyeti ve örgütlerarası ağdüzeneği kuramları karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır Ders ayrıca, iş dünyasındaki güncel sorunları çözmeye dönük fikirlerin tartışılmasını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Ders-Sunum, Tartışma |
2 | Yönetimde Temel Kavramlar | Ders-Sunum, Tartışma |
3 | Strateji ve Örgütsel Çevre | Ders-Sunum, Tartışma |
4 | Örgüt ve Yapı | Ders-Sunum, Tartışma |
5 | Motivasyon Teorileri | Ders-Sunum, Tartışma |
6 | Liderlik Teorileri | Ders-Sunum, Tartışma |
7 | Örgüt Kültürü | Ders-Sunum, Tartışma |
8 | Örgütsel İletişim | Ders-Sunum, Tartışma |
9 | Karar Verme | Ders-Sunum, Tartışma |
10 | Örgütsel Davranış | Ders-Sunum, Tartışma |
11 | Değişim Yönetimi | Ders-Sunum, Tartışma |
12 | Çatışma Yönetimi | Ders-Sunum, Tartışma |
13 | Örgütler için Güncel Konuları | Ders-Sunum, Tartışma, Ödevlerin Analizi ve Sunumlar |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ders Notları
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robins, Stephen P., and Coulter, Mary. (2018). Management (Global Edition). 14th Edition. Pearson Daft, Richard L. (2016). Management. 12th Edition. Cengage Learning |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
-
|
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
5
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
146
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..