LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)
EBA 570 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Örgütsel Davranış
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 570
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin, gerek kar amacı güden gerekse kar amacı gütmeyen işletmelerde ki insan davranışının temelini ve bu davranış çeşitlerini incelemek ve anlamak için gerekli patrik yeteneğin, kazandırılmasını amaçlamaktadır. Ders süresince verilecek uluslararası örnekler ve ödevler ile yüksek lisans öğrencilerini gelecekte yapabilecekti muhtemel bir uluslararası kariyer için hazırlayacaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kişilik ve iş değerleri, motivasyon, gruplar ve takımlar, liderlik ve güç ve politika ile çatışma ve müzakere gibi konuları kapsar |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Örgütsel Davranış Kavramına Giriş | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
2 | Kişilik ve İş Değerleri | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
3 | İş Tutumları, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
4 | Motivasyon Kavramı ve Uygulamaları | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
5 | Algılama ve Bireysel Karar Alma | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
6 | Gruplar ve Çalışma Takımları | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
7 | Ara Sınav | |
8 | Liderlik | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
9 | Güç ve Politika | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
10 | Çatışma ve Müzakere | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
11 | Örgüt Kültürü | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
12 | Örgütsel Vatandaşlık ve Örgütsel Adalet | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
13 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Refererans kitap ve diğer kaynaklar |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Referans kitaplardan bölümler, güncel akademik makaleler, örnek olaylar ve videolar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior. New Jersey: Pearson Education. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
146
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
7 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
8 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest