LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)
EBA 592 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yönetim Bilgi Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 592
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yönetim bilgi sistemlerinin kavramsal çerçevesini ortaya koymak ve uygulamalarından örnekler vererek kavratmak, ayrıca Yönetim Bilgi Sistemleri’nin diğer İşletme fonksiyonlarıyla olan ilişkilerini incelemek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilgi kavramı, bilgi toplumuna geçiş süreci ve işletme yönetimine etkisi, işletmelerde bilgisayar destekli bilgi sistemi uygulamaları, işletmelerde bilgi sistemlerinin seçimi, geliştirilmesi ve kurulması süreci, işletmelerde bilgi sistemi uygulamaları dersin konuları arasındadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yönetim Bilgi Sistemleri’ne Giriş, Bilgi teknolojisinin işletmeler üzerindeki rolü | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
2 | İşbirliği ve Rekabetçi Üstünlük için Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
3 | Stratejik Karar Verme Sistemleri: İşlem Süreci Sistemi, Karar Destek Sistemleri, Yönetici bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
4 | Veritabanı Yönetimi and Veri Depoları: İş İstihbaratı İnşa Etme | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
5 | Şebekeler, Telekomünikasyon ve Mobil Teknoloji | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
6 | Excel ve Access Kullanarak Nasıl Case Çözülür? | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
7 | Organizasyonlarda, Tedarik Zinciri Sisteminde Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Microsoft Access İşletme Uygulamaları | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
10 | Kurum Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
11 | MIS Geliştirme ve Proje Yönetimi: Aşamalar, Araçlar, ve Metodlar | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
12 | Güncel Trendler ve Teknolojiler: İş İnsanları ve Yarının Teknolojisi | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
13 | Case Sunumları | |
14 | Case Sunumları | |
15 | Case Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
5
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
33
|
33
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
7 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
8 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest