LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)
EBC 502 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBC 502
|
Güz/Bahar
|
3
|
3
|
0
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temelleri, literatürde yer alan teorik yaklaşımlar üzerinden irdelencektir. Konuya ilişkin güncel tartışmalar kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alınacaktır. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları örnekler üzerinden tartışılırken; pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü ve bütünleşik pazarlama iletişimi planı ileri seviyede değerlendirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | |
2 | Pazarlamada BPİ'nin rolü | Philip Kotler; Pazarlama Dünyası; Çeviren: Nejat Muallimoğulları,; Milenyum Baskı, 2000 Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül; Modern Pazarlama İlkeleri; Birleşik Matbaacılık; İzmir; 2005 Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34. |
3 | BPİ'nin temel ilkeleri | Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
4 | Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı | Philip Kotler; Kotler ve Pazarlama; Çev. Ayşe Özyağcılar; Sistem Yayıncılık; İstanbul; 2000 İsmet Mucuk; Pazarlama İlkeleri; Türkmen Kitabevi; İstanbul; 2004 Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
5 | BPİ karması I: Halkla İlişkiler ve Reklam | Müge Elden; Reklam ve Reklamcılık; Say Yayınları; İstanbul; 2009 Alaeddin Asna; Halkla İlişkiler (Public Relations); Sabah Yayınları; İstanbul; 1997 |
6 | BPİ karması II: Satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış | Işıl Karpat Aktuğlu; Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler; İletişim Yayınları; İstanbul; 2009. Güven Büyükbaykal; Günümüzde Tutundurma Kavramı ve Önemi; İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi; 15:529-533; 2002 |
7 | BPİ yaklaşımında yeni medyanın rolü ve etkisi | Belma Fırlar Güneri ve Sinem Yeygel; Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Ege Üniversitesi Basımevi; İzmir; 2004 Haluk Geray; Yeni İletişim Teknolojileri; Kılıçaslan Matbaası; Ankara; 1994 |
8 | BPİ ve Etik | Füsun Kocabaş ve Müge Elden; Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar; İletişim Yayınları; İstanbul; 2011 |
9 | BPİ Kampanya Planlaması | Philip Kitchen’a ait seçilmiş okumalar |
10 | BPİ'de Ölçme ve Değerlendirme | Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34. |
11 | Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi | Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
12 | Ödev- Vak’a çözümleme/analiz etme | Sınıf içi çalışma |
13 | Vak’a üzerine tartışma | Sınıf içi çalışma |
14 | Vak’a üzerine tartışma | Sınıf içi çalışma |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Zorunlu ders kitabı yoktur. Ders ile ilgili haftalık makale ve kitap bölümü okumaları ve vaka çalışmaları verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | www.temelaksoy.com |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
80
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
29
|
29
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
90
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
|||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
5 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
6 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
7 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
8 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
|||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest