Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

EBC 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBC 502
Güz/Bahar
3
3
0
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini açıklayabilecek
  • BPİ yaklaşımının altında yatan faktörleri inceleyebilecek
  • İletişim öğe ve faaliyetlerinin BPİ yaklaşımına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilecek
  • BPİ kampanya ve programlarının planlama ve uygulama süreçlerini irdeleyebilececek
  • Güncel BPİ kampanyalarını ve süreçlerini analiz edebilecek ve yorumlayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu derste bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temelleri, literatürde yer alan teorik yaklaşımlar üzerinden irdelencektir. Konuya ilişkin güncel tartışmalar kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alınacaktır. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları örnekler üzerinden tartışılırken; pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü ve bütünleşik pazarlama iletişimi planı ileri seviyede değerlendirilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış
2 Pazarlamada BPİ'nin rolü Philip Kotler; Pazarlama Dünyası; Çeviren: Nejat Muallimoğulları,; Milenyum Baskı, 2000 Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül; Modern Pazarlama İlkeleri; Birleşik Matbaacılık; İzmir; 2005 Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34.
3 BPİ'nin temel ilkeleri Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010
4 Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı Philip Kotler; Kotler ve Pazarlama; Çev. Ayşe Özyağcılar; Sistem Yayıncılık; İstanbul; 2000 İsmet Mucuk; Pazarlama İlkeleri; Türkmen Kitabevi; İstanbul; 2004 Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010
5 BPİ karması I: Halkla İlişkiler ve Reklam Müge Elden; Reklam ve Reklamcılık; Say Yayınları; İstanbul; 2009 Alaeddin Asna; Halkla İlişkiler (Public Relations); Sabah Yayınları; İstanbul; 1997
6 BPİ karması II: Satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış Işıl Karpat Aktuğlu; Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler; İletişim Yayınları; İstanbul; 2009. Güven Büyükbaykal; Günümüzde Tutundurma Kavramı ve Önemi; İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi; 15:529-533; 2002
7 BPİ yaklaşımında yeni medyanın rolü ve etkisi Belma Fırlar Güneri ve Sinem Yeygel; Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Ege Üniversitesi Basımevi; İzmir; 2004 Haluk Geray; Yeni İletişim Teknolojileri; Kılıçaslan Matbaası; Ankara; 1994
8 BPİ ve Etik Füsun Kocabaş ve Müge Elden; Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar; İletişim Yayınları; İstanbul; 2011
9 BPİ Kampanya Planlaması Philip Kitchen’a ait seçilmiş okumalar
10 BPİ'de Ölçme ve Değerlendirme Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34.
11 Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010
12 Ödev- Vak’a çözümleme/analiz etme Sınıf içi çalışma
13 Vak’a üzerine tartışma Sınıf içi çalışma
14 Vak’a üzerine tartışma Sınıf içi çalışma
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Zorunlu ders kitabı yoktur. Ders ile ilgili haftalık makale ve kitap bölümü okumaları ve vaka çalışmaları verilecektir.

Önerilen Okumalar/Materyaller

www.temelaksoy.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
29
29
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
90
90
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.