LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 507 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşlemler ve Süreç Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 507
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere işlemler yönetimine ilişkin temel kavramları öğretmenin yanı sıra işlemler yönetiminin diğer iş süreçleriyle ilişkisi ve stratejik önemini de öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste özellikle işlemler tasarımı ve yönetimi, süreç analizi, kapasite analizi, darboğaz yönetimi, ve tedarik zinciri yönetimi konuları üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teknoloji ve İşlemler Yönetimine Giriş | Managing Business Process Flows; Ravi Anupindi, Sunil Chopra Sudhakar D. Deshmukh, Jan A. Van Mieghem, Eitan Zemel, Pearson, 3rd Edition, ISBN-13: 978-0136036371 Chapter 1,2 |
2 | Süreç Tasarımı & Kapasite Planlaması | Operations Management, Heizer, Render and Muson 12. Baskı: Bölüm 7 |
3 | İşlemleri Tasarlamak, Yönetmek ve İyileştirmek | Operations Management, Heizer, Render and Muson 12. Baskı: Bölüm 9 |
4 | Talep Tahmini | Operations Management, Heizer, Render and Muson 12. Baskı: Bölüm 4 |
5 | İnovasyon ile İş Sürekliliğinin Sağlanması | The Phoenix Project: A Novel about IT, DevOps, and Helping Your Business Win; Gene Kim, Kevin Behr, George Spafford, IT Revolution Press; 5th Anniversary Edition, ISBN-13: 978-1942788294 Bölüm 1,2 |
6 | Uzaktan Çalışma, İş Birliği, Dijital Araçlar ve İş Süreçlerine Etkileri | Remote: Office Not Required, Illustrated edition (October 29, 2013), ISBN-13: 978-0804137508 Chapter 1,2 |
7 | İş ve Strateji Analizi Süreçleri | A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge® Int'l Institute of Business Analysis; 1st edition (April 15, 2015) ISBN-13: 978-1927584026 Chapter 2 ve Chapter 6 |
8 | Tedarik Zinciri Kararları ve Stratejileri | Supply Chain Management, Sunil Chopra and Peter Meindl 3. Baskı, Bölüm: 2 ve 3 |
9 | Tedarikçi İlişkileri ve Satın Alma | Supply Chain Management, Sunil Chopra and Peter Meindl 3. Baskı, Bölüm: 14 |
10 | Envanter Yönetimi | Operations Management, Heizer, Render and Muson 12. Baskı: Bölüm 12 |
11 | Ürün ve Hizmet Yönetimi için Çeviklik | Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time; Jeff Sutherland, Currency; Illustrated Edition, ISBN-13: 978-0385346450 Chapter 2 |
12 | Ürün ve Hizmet Geliştirmek için Müşteri/Kullanıcı Deneyimi | The Elements of User Experience; Jesse James Garrett, New Riders; 2nd Edition, ISBN-13: 978-0321683687 Chapter 1 |
13 | Dijitalleşme ve Yeni Teknoloji Trendleri | The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age (Columbia Business School Publishing) Hardcover – Illustrated, April 5, 2016, ISBN-13: 978-0231175449 Chapter 1 |
14 | Tasarım Odaklı Düşünme ile İş Değeri Yaratmak | The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods 1st Edition, ISBN-13: 978-1119629191 Sayfa [4-24] |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi ve Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
218
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
|||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
|||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest