LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
ECON 534 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Küresel Ekonomik ve Finansal Krizler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 534
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı günümüz ekonomik ve finansal krizinin nedenlerini ve etkilerini analiz etmek ve dünya ekonomisini etkileyen gelişmeler hakkında alternatif bakış açıları sunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders küresel ekonomik sistemin işleyişini etkileyen gelişmelere makroskopik bir bakış açısıyla bakarak başlayacaktır. Ekonomik krizleri açıklayan alternatif yaklaşımlar ve ekonomi politikalarının öncelikleri tartışılacaktır. Son olarak, kriz karşısında uygulanan hatalı müdahale analiz edilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dünya Ekonomisi: Giriş | |
2 | Tarihsel Arkaplan: Küresel Finans Sistemlerinin Evrimi | Obstfeld, M. and Taylor, A. (2017). "International Monetary Relations: Taking Finance Seriously", Journal of Economic Perspectives 31 (3) |
3 | Finansal Küreselleşme 1 : Finansal Bütünleşme | Köse, M.A., Prasad, E., Rogoff, K. and Wei, S. (2006). "Financial Globalization: A Reappraisal", IMF Working Paper, WP/06/189; Henry, P. B (2007). "Capital Account Liberalization: Theory, Evidence, and Speculation", Journal of Economic Literature Vol. XLV (December 2007), pp. 887–935; Köse, M. A., Prasad, A, and Taylor A.(2009). "THRESHOLDS IN THE PROCESS OF INTERNATIONAL FINANCIAL INTEGRATION",NATIONAL BUREAU OF ECONOMIC RESEARCH, WP 14916 |
4 | Semaye hareketlerinin Gelişmekte olan piyasalara etkileri | Prasad, E and Rajan, R. (2008). "A PRAGMATIC APPROACH TO CAPITAL ACCOUNT LIBERALIZATION", NATIONAL BUREAU OF ECONOMIC RESEARCH, W14051; Reinhart, C. and Reinhart, V. (2008). "CAPITAL FLOW BONANZAS", NBER W14321; Rodrik, D and Subramanian, A (2009). "Why Did Financial Globalization Disappoint?" IMF Staff papers No 51; Abraham, F and Schmukler, S. (2019). "Financial Globalization A Glass Half Empty?", World Bank ,WPS 8194 |
5 | 2007/2008 Küresel Finansal Kriz ve yansımaları | Claesssens, S, Köse, M. A. and Terrones, M (2014). "The Global Financial Crisis: How Similar? How Different? How Costly?", Journal of Asian Economics, Vol. 21, No. 3, pp. 247–64; Crotty, James (2009). "Structural causes of the global financial crisis: a critical assessment of the ‘new financial architecture", Cambridge Journal of Economics, Volume 33, Issue 4, July 2009, Pages 563–580 |
6 | Avrupa'da kriz | Claesssens, S, Köse, M. A. and Terrones, M (2014). "The Global Financial Crisis: How Similar? How Different? How Costly?", Journal of Asian Economics, Vol. 21, No. 3, pp. 247–64; Crotty, James (2009). "Structural causes of the global financial crisis: a critical assessment of the ‘new financial architecture", Cambridge Journal of Economics, Volume 33, Issue 4, July 2009, Pages 563–580 |
7 | Kriz Sonrası Politikalar | Akyüz, Y. (2017), PART I: The Financial Crisis, Policy Response, and the Global South in Playing with Fire, Oxford, Oxford University of Press |
8 | Ara sınav | |
9 | Fİnansal Küreselleşme Dinamikleri: Üçlü Çıkmaz | Obstfeld, M., Ostry,J. and Qureshi, M. (2019). "A TIE THAT BINDS: REVISITING THE TRILEMMAIN EMERGING MARKET ECONOMIES", The Review of Economics and Statistics, May 2019, 101(2): 279–293 |
10 | Finansal Küreselleşme Dİnamikleri: Borç | Köse, M. A., Nagle, P., Ohnsorge, F. and Sugawara, N. (2020). Global Waves of Debt: Causes and Consequences. Advance Edition. Washington, DC: World Bank. |
11 | Finansal Küreselleşme Dinamikleri: Finansallaşma | Orhangazi, Ö. (2008). " Journal Article Financialisation and capital accumulation in the non-financial corporate sector:: A theoretical and empirical investigation on the US economy: 1973–2003", Cambridge Journal of Economics, Volume 32, Issue 6, November 2008, Pages 863–886; Hein. E. (2019). "Financialisation and tendencies towards stagnation: the role of macroeconomic regime changes in the course of and after the financial and economic crisis 2007–09", Cambridge Journal of Economics, Volume 43, Issue 4, July 2019, Pages 975–999 |
12 | Küresel Kriz ya da Kapitalizmin Krizi | •Harvey, David (2010), The Enigma of Capital and the Crises of Capitalism, New York, Oxford University Press |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
15
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
17
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
36
|
36
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
202
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Finans ve ekonomi alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
|||||
2 | Finans ve ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
|||||
3 | Finans ve ekonomi alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
4 | Finans ve ekonomi alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretir ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
5 | Finans ve ekonomi alanlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
6 | Finans ve ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünür, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi ve finans politikaları önerir. |
|||||
7 | Finans ve ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|||||
8 | Finans ve ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. |
|||||
9 | Finans ve ekonomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilir. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak finans ve ekonomi alanları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest