LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
ECON 520 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası Makroekonomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 520
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders uluslararası iktisat alanyazınını gözden geçirmekte ve açık ekonomi rejimleri altında makroekonomik meseleleri anlamak için ihtiyaç duyulan kavram ve analitik araçları geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, açık ekonomi makroekonomisindeki konuları incelemek için kavramları ve analitik araçları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, derslerde farklı döviz kuru ve sermaye hareketliliği rejimlerini benimsemiş açık ekonomilerde milli gelir ve ödemeler dengesi muhasebesi kavram ve yöntemleri, milli hasılatın belirlenmesini açıklayan makroekonomik modeller, genel fiyat seviyesi, faiz ve döviz kuru rejimleri sunulmaktadır. . Bu dersi alan öğrenciler, cari hesap sorunlarının yol açtığı ekonomik krizler de dahil olmak üzere açık ekonomilerin karşı karşıya olduğu temel makroekonomik sorunları daha iyi anlayacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Makroekonomideki konulara ve açık ekonomilerin karşılaştığı zorluklara genel bakış | Ders Notları |
2 | Milli gelir ve ödemeler dengesi muhasebesi | Ders Notları |
3 | Döviz kurları ve döviz piyasaları | Ders Notları |
4 | Faiz paritesi, kısa vadeli sermaye akımları ve faiz arbitrajı | Ders Notları |
5 | Para, faiz oranları ve döviz kurları | Ders Notları |
6 | Kısa vadede çıktı ve döviz kuru belirleme | Ders Notları |
7 | Uygulama ve Ara Sınav (22 Kasım) | |
8 | Enflasyon ve döviz kuru dinamikleri, Satın alma gücü paritesi, Tek fiyat kanunu | Ders Notları |
9 | Döviz kuru rejimleri ve müdahaleler | Ders Notları |
10 | Uluslararası para sistemi ve krizler | Ders Notları |
11 | Uygulama ve Ara Sınav (27 Aralık) | |
12 | Uluslararası bankacılık ve uluslararası sermaye piyasaları | Ders Notları |
13 | Finansal küreselleşme ve gelişen ekonomiler | Ders Notları |
14 | Optimum para birimi alanları ve Euro | Ders Notları |
15 | Uygulama ve Final sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld and Marc J. Melitz, International Economics: Theory and Policy, Pearson Global Edition (10th or later edition) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Olivier Blanchard and David R. Johnson, Macroeconomics, Pearson Global Edition (6th or later edition) Serdar Sayan, “Elin İşsizlik Oranı Bizim Faize Kur Mu Yapıyor?” İktisat ve Toplum, September 2011. Serdar Sayan, ”Cari açık ilelebet payidar kalacak mı?” İktisat ve Toplum, January 2020. Serdar Sayan, “Önsöz (ya da Ön Soru): Tasarruf Açığımız Aslında Bir Teknoloji Açığı Olabilir mi?” in M. Tiryakioğlu (ed.), Türkiye’nin Yerli Üretimi ve Politik Ekonomisi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2021. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
198
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Finans ve ekonomi alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Finans ve ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
X | ||||
3 | Finans ve ekonomi alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
4 | Finans ve ekonomi alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretir ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
5 | Finans ve ekonomi alanlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
6 | Finans ve ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünür, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi ve finans politikaları önerir. |
X | ||||
7 | Finans ve ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | ||||
8 | Finans ve ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. |
X | ||||
9 | Finans ve ekonomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilir. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak finans ve ekonomi alanları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest