Dersin Adı |
Dil Öğretiminde Proje Hazırlama ve Ar-Ge Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 530
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı araştırma derslerinde edinilen nitel ve nicel araştırma tekniklerinin kullanılarak, öncelikle sınıf içi araştırma becerilerinin edinilmesi ve sonra daha büyük ölçekli TUBİTAK Ve Erasmus+ gibi ulusal ve uluslararası hibe/destek programlarına başvuracak kalitede proje önerisi hazırlanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sınıf içi araştırma yapıp, küçük/orta ölçekli bir araştırma projesi önerisi hazırlamak. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve beklentiler | |
2 | Sınıfiçi Araştırma | Read: Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 1 Chapter 2 Chapter 3 Watch the video and the article uploaded Talking about the PROBLEM |
3 | Sınıfiçi Araştırma | Read: Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 4 Chapter 5 Talking about the RESEARCH QUESTION(S) and METHODOLOGY L.E.A.D.E.R |
4 | Sınıfiçi Araştırma | Read: Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 6 Chapter 7 Talking about DATA ANALYSIS |
5 | Sınıfiçi Araştırma | Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 8 Chapter 10 CONDUCTING ACTION RESEARCH |
6 | Sınıfiçi Araştırma | Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 9 & 11 Last preparations before the presentation, talking about reporting, discussion of the research findings CONDUCTING ACTION RESEARCH |
7 | Sınıfiçi Araştırma Sunumları | SUNUMLAR |
8 | Proje Nedir? Hibe Nedir? Proje Fikri Nasıl Oluşturulur? Hibe Destekleri nasıl Bulunur? | AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi |
9 | Proje Yazım Süreçleri | AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi |
10 | Proje Uygulama Süreçleri Hazırlık aşaması Uygulama aşaması Yaygınlaştırma/Görünürlülük İzleme/Değerlendirme Sürdürülebilirlik Raporlama | AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi |
11 | Proje Önerisi Yazımı | Sınıf içi grup çalışması |
12 | Proje Önerisi Yazımı | Sınıf içi grup çalışması |
13 | Proje Önerisi Yazımı | Sınıf içi grup çalışması |
14 | Proje Önerisi Yazımı | Sınıf içi grup çalışması |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Jacobs, M. A. & Cooper, B. S. 2016 Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AB ve Dış İlişkiler Bürosu, Proje Eğitim Rehberi https://www.ankaraab.gov.tr/egitim-rehberi/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
60
|
60
|
Proje |
1
|
75
|
75
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..