Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 522 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dilbilim ve Dil Eğitimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 522
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dilbilim ile dil öğretimi arasındaki bağı irdeleyerek dilbilimsel verilerin dil öğretiminde etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dilbilimsel bilginin dil öğretiminde nasıl kullanılacağını açıklayabilir,
  • Dilbilimsel bilginin dil öğretiminde kullanımına dair teorileri açıklayabilir,
  • Dilbilim terimlerin kullanabilir,
  • Dilbilim alanındaki güncel çalışmaları değerlendirebilir.
Ders Tanımı Dilbilimi çalışma alanının yabancı dil eğitim ve öğretimi üzerine belirleyici ve yön verici özelliklerinin saptanması, dil öğretim ve öğrenim alanındaki çağdaş değişmelerin uygulanma biçimlerinin araştırılıp irdelenmesi.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve beklentiler
2 Dilbilimin dil öğrenim ve öğretimindeki yeri Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 1: Introduction pp 1-20
3 Dilbilimin dil öğrenim ve öğretimindeki yeri Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 2: Historical Overview-Language and Language Teaching pp 23-38
4 Dilbilim ve dil öğretimi: ana temalar Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 3: Language as a Biological property pp 41-63
5 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 4 Language as a Tool for Communication pp 68-87
6 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 5 Implications for Language Teaching pp 95-117
7 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 5 Implications for Language Teaching pp 95-117
8 Sunumlar
9 Sunumlar
10 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 6 Approaches to English Language Teaching pp 121-134
11 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 7 Putting Theory into Practice pp 1 42-162
12 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 8 Practice and Practices - Responding to Student Needs pp 164-178
13 Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 8 Practice and Practices - Responding to Student Needs pp 164-178
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönem Sonu Projesi
16 Dönem Sonu Projesi

 

Ders Kitabı

1. Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.
2. Cook, Guy. 2003. Applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.
3. Howatt, A. P. R. 2004. A history of English language teaching. Oxford: Oxford University Press.
4. Widdowson, H. G. 2005. Linguistics. Oxford: Oxford University Press.
5. Davies, A. 2005. A glossary of applied linguistics. Longman
6. Cook, V. 1993. Linguistics and second language acquisition. London: Macmillan Press.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
55
55
Proje
1
80
80
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

X
8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.