Dersin Adı |
Pazarlama Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 608
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin iki ana amacı vardır: (1) Pazarlama alanında teori geliştirme ve genişletme konusunda ileri düzeyde bilgiler kazandırmak ve (2) öğrencilere pazarlama olgularını açıklamak mevcut pazarlama teorilerini/modellerini uygulamak veya yeni teoriler geliştirmek için gerekli becerileri ve yetkinlikleri edindirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ilk olarak pazarlama okullarını tarihsel gelişimleri ve temel araştırma konuları ile özetlemekte ve daha sonra da pazarlama disiplininin kapsamını açıklamaktadır. Ders, temel olarak, pazarlama bilgisi yaratmanın ve pazarlama teorisi geliştirmenin/genişletmenin bilimsel temellerini tartışmaktadır. Ayrıca, farklı pazarlama teorisi çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş- Pazarlama Disiplini Proje Önerisi Tartışmaları | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Bölüm 2. Atanmış makaleler. |
2 | Pazarlama Okullarının Tarihsel Gelişimi | Shaw, E. H., & Jones, D. B. (2005). A history of schools of marketing thought. Marketing Theory, 5(3), 239-281. Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of marketing, 68(1), 1-17. Ödev Teslimi 1 |
3 | Üç Zıtlıklar Modeli ve Pazarlama Bilgisinin Üretimi | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Bölüm 1. Rossiter, John R. (2001), "What is Marketing Knowledge? Stage I: Forms of Marketing Knowledge," Marketing Theory, 1 (1), 9-26. Wierenga, Berend (2002), "On Academic Marketing Knowledge and Marketing Knowledge that Marketing Managers Use for Decision-making," Marketing Theory, 2 (4), 355-362. Uncles, Mark (2002), "From Marketing Knowledge to Marketing Principles," Marketing Theory, 2 (4), 345-353. Ödev Teslimi 2 |
4 | Teori ve Teorik Katkı | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Chapter 7. & Atanmış Makaleler & Ödev Teslimi 3 |
5 | Genel Pazarlama Teorisi | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Chapter 13. Assigned articles. & Ödev Teslimi 4 |
6 | Literatür Taraması ile Teori Geliştirme & Proje Tartışmaları | Tsiotsou, R. H., Koles, B., Paul, J., & Loureiro, S. M. C. (2022). Theory generation from literature reviews: A methodologicalg uidance. International Journal of Consumer Studies, 46(5), 1505-1516. Pansari, A., & Kumar, V. (2017). Customer engagement: The construct, antecedents, and consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 45(3), 294-311. & Proje İlerleme Raporu Teslimi 1 |
7 | Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları | Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 5 |
8 | Ramazan Bayramı (Resmi Tatil) | Telafi dersi duyurulacaktır. |
9 | Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları | Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 6 |
10 | Proje Tartışması | Proje İlerleme Raporu Teslimi 2 |
11 | Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları | Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 7 |
12 | Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları | Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 8 |
13 | Proje Sunumları | Proje Nihai Rapor Teslimi |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Armonk, NY: M. E.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Shaw, E. H., & Jones, D. B. (2005). A history of schools of marketing thought. Marketing Theory, 5(3), 239-281. Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of marketing, 68(1), 1-17. Rossiter, John R. (2001), "What is Marketing Knowledge? Stage I: Forms of Marketing Knowledge," Marketing Theory, 1 (1), 9-26. Wierenga, Berend (2002), "On Academic Marketing Knowledge and Marketing Knowledge that Marketing Managers Use for Decision-making," Marketing Theory, 2 (4), 355-362. Uncles, Mark (2002), "From Marketing Knowledge to Marketing Principles," Marketing Theory, 2 (4), 345-353. Derste atanacak diğer akademik makaleler. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
5
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
1
|
38
|
38
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
214
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..