İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • BA 608 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama Teorisi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BA 608
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu dersin iki ana amacı vardır: (1) Pazarlama alanında teori geliştirme ve genişletme konusunda ileri düzeyde bilgiler kazandırmak ve (2) öğrencilere pazarlama olgularını açıklamak mevcut pazarlama teorilerini/modellerini uygulamak veya yeni teoriler geliştirmek için gerekli becerileri ve yetkinlikleri edindirmek.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Pazarlamanın kapsamını ve düşünce okullarını açıklayabileceklerdir.
    • Pazarlama bilgisi ve teorisi geliştirilmenin bilimsel temellerini açıklayabileceklerdir.
    • Pazarlama alanındaki teori geliştirme ve genişletme çalışmalarını epistemolojik ve metodolojik bakış açılarına göre karşılaştırabileceklerdir.
    • Belirli bir pazarlama olgusunu açıklamak için kullanılan mevcut teorileri/modelleri değerlendirebileceklerdir.
    • Mevcut bir teoriyi bir pazarlama olgusunu açıklamak için kullanabileceklerdir.
    • Bir veya daha fazla pazarlama teorisine/bakış açısına dayalı olarak bir pazarlama olgusuna ilişkin bir teorik önerme geliştirebileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, ilk olarak pazarlama okullarını tarihsel gelişimleri ve temel araştırma konuları ile özetlemekte ve daha sonra da pazarlama disiplininin kapsamını açıklamaktadır. Ders, temel olarak, pazarlama bilgisi yaratmanın ve pazarlama teorisi geliştirmenin/genişletmenin bilimsel temellerini tartışmaktadır. Ayrıca, farklı pazarlama teorisi çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmektedir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş- Pazarlama Disiplini Proje Önerisi Tartışmaları Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Bölüm 2. Atanmış makaleler.
    2 Pazarlama Okullarının Tarihsel Gelişimi Shaw, E. H., & Jones, D. B. (2005). A history of schools of marketing thought. Marketing Theory, 5(3), 239-281. Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of marketing, 68(1), 1-17. Ödev Teslimi 1
    3 Üç Zıtlıklar Modeli ve Pazarlama Bilgisinin Üretimi Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Bölüm 1. Rossiter, John R. (2001), "What is Marketing Knowledge? Stage I: Forms of Marketing Knowledge," Marketing Theory, 1 (1), 9-26. Wierenga, Berend (2002), "On Academic Marketing Knowledge and Marketing Knowledge that Marketing Managers Use for Decision-making," Marketing Theory, 2 (4), 355-362. Uncles, Mark (2002), "From Marketing Knowledge to Marketing Principles," Marketing Theory, 2 (4), 345-353. Ödev Teslimi 2
    4 Teori ve Teorik Katkı Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Chapter 7. & Atanmış Makaleler & Ödev Teslimi 3
    5 Genel Pazarlama Teorisi Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Chapter 13. Assigned articles. & Ödev Teslimi 4
    6 Literatür Taraması ile Teori Geliştirme & Proje Tartışmaları Tsiotsou, R. H., Koles, B., Paul, J., & Loureiro, S. M. C. (2022). Theory generation from literature reviews: A methodologicalg uidance. International Journal of Consumer Studies, 46(5), 1505-1516. Pansari, A., & Kumar, V. (2017). Customer engagement: The construct, antecedents, and consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 45(3), 294-311. & Proje İlerleme Raporu Teslimi 1
    7 Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 5
    8 Ramazan Bayramı (Resmi Tatil) Telafi dersi duyurulacaktır.
    9 Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 6
    10 Proje Tartışması Proje İlerleme Raporu Teslimi 2
    11 Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 7
    12 Teori Oluşturma ve Geliştirme Çalışmaları Atanmış makaleler & Ödev Teslimi 8
    13 Proje Sunumları Proje Nihai Rapor Teslimi
    14 Proje Sunumları
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Armonk, NY: M. E. 

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Shaw, E. H., & Jones, D. B. (2005). A history of schools of marketing thought. Marketing Theory, 5(3), 239-281. 

    Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of marketing, 68(1), 1-17. 

    Rossiter, John R. (2001), "What is Marketing Knowledge? Stage I: Forms of Marketing Knowledge," Marketing Theory, 1 (1), 9-26. 

    Wierenga, Berend (2002), "On Academic Marketing Knowledge and Marketing Knowledge that Marketing Managers Use for Decision-making," Marketing Theory, 2 (4), 355-362. 

    Uncles, Mark (2002), "From Marketing Knowledge to Marketing Principles," Marketing Theory, 2 (4), 345-353. 

    Derste atanacak diğer akademik makaleler.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    Proje
    1
    50
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    0
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    6
    84
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    8
    5
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    4
    4
    Proje
    1
    38
    38
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    214

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

    -
    -
    -
    -
    X

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin