Dersin Adı |
Uygulamalı Yönetim Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 617
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Günümüzün rekabetçi ve karmaşık iş dünyasında faaliyet gösteren işletmeler için etkin karar verme çok önemlidir. Bu derste, Doğrusal Programlama, Tamsayı Programlama ve çeşitli Çok-Kriterli Karar verme yöntemleri aracılığı ile, yönetim karar problemlerinin matematiksel modellerinin geliştirilmesi, uygulanması ve analizi öğretilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste yönetim karar aşamalarında yöneylem araştırmasına dayanan matematiksel yöntemler öğretilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel Modellemeye Giriş | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 1 |
2 | Doğrusal Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 2 |
3 | Duyarlılık Analizi | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 3 |
4 | Doğrusal Programlama Uygulamaları | Ders notları |
5 | Veri Zarflama Tekniği | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 5 |
6 | Veri Zarflama Tekniği | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 5 |
7 | Tamsayı Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 7 |
8 | Tamsayı Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 7 |
9 | Çok Kriterli Karar Verme | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 14 |
10 | Çok Kriterli Karar Verme | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 14 |
11 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
12 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
13 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
14 | Dönem Projesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - ISBN: 9781305544666 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Model Building in Mathematical Programming, Fourth ed., H. Paul Williams, WILEY, 1999 - ISBN: 978-0471997887 Optimization Modelling: A Practical Approach, Ruhul A. Sarker, Charles S. Newton, CRC Pres, 2008 - ISBN: 978-1420043105 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
32
|
32
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
26
|
26
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
216
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..