LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (Doktora)
BA 617 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uygulamalı Yönetim Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 617
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Günümüzün rekabetçi ve karmaşık iş dünyasında faaliyet gösteren işletmeler için etkin karar verme çok önemlidir. Bu derste, Doğrusal Programlama, Tamsayı Programlama ve çeşitli Çok-Kriterli Karar verme yöntemleri aracılığı ile, yönetim karar problemlerinin matematiksel modellerinin geliştirilmesi, uygulanması ve analizi öğretilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste yönetim karar aşamalarında yöneylem araştırmasına dayanan matematiksel yöntemler öğretilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel Modellemeye Giriş | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 1 |
2 | Doğrusal Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 2 |
3 | Duyarlılık Analizi | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 3 |
4 | Doğrusal Programlama Uygulamaları | Ders notları |
5 | Veri Zarflama Tekniği | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 5 |
6 | Veri Zarflama Tekniği | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 5 |
7 | Tamsayı Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 7 |
8 | Tamsayı Programlama | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 7 |
9 | Çok Kriterli Karar Verme | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 14 |
10 | Çok Kriterli Karar Verme | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - Chapter 14 |
11 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
12 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
13 | Yönlendirilmiş Araştırma | Ders notları |
14 | Dönem Projesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (14th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: South-Western College, 2016 - ISBN: 9781305544666 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Model Building in Mathematical Programming, Fourth ed., H. Paul Williams, WILEY, 1999 - ISBN: 978-0471997887 Optimization Modelling: A Practical Approach, Ruhul A. Sarker, Charles S. Newton, CRC Pres, 2008 - ISBN: 978-1420043105 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
32
|
32
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
26
|
26
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
216
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
|||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
|||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest