LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (Doktora)
BA 619 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sistem Simülasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 619
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste simulasyon modelleme tekniğini yönetimsel karar vermede kullanabilmek için gerekli olan temel kavramların yanında ileri seviyede konuların da öğretilmesi, gerçek hayat problemlerini modellemede karşılaşılan zorluklar hakkında farkındalık kazandırılması ve tüm bu kavramların bir simulasyon modelleme dili olan ARENA ile pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kesikli-olay simülasyon modellerinin tasarlanması, uygulanması, sonuçların analizi ve yorumlanmasının öğretildiği bu derste, hem temel hem de ileri seviye konuları kapsanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Simülasyona Giriş | Bölüm 1 |
2 | Kuyruk Modelleri | Bölüm 6 |
3 | Kuyruk Modelleri | Bölüm 6 |
4 | Girdilerin Modellenmesi | Bölüm 7, 8, 9 |
5 | Model Doğrulama ve Gerçekleme | Bölüm 10 |
6 | Simulasyon Yazılım Paketi ARENA ile Modelleme | Ders Notları |
7 | Çıktı Analizi | Bölüm 11 |
8 | Çıktı Analizi | Bölüm 11 |
9 | Alternatif Sistem Tasarımlarının Değerlendirilmesi ve Karşılaştırılması | Bölüm 12 |
10 | Alternatif Sistem Tasarımlarının Değerlendirilmesi ve Karşılaştırılması | Bölüm 12 |
11 | Ara Sınav | |
12 | Varyans Azaltma Yöntemleri | Ders Notları |
13 | Deney Tasarımı ve Optimizasyonu | Ders Notları |
14 | Proje Sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Banks, J.,Carson II, J. S., Nelson, L. B., and Nicol M. D., Discrete-Event System Simulation, Prentice Hall, 2010 ISBN-13: 978-0136062127 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kelton, W.D., Sadowski, R.P. and Zupick, N.P., Simulation with ARENA, 6e, McGraw-Hill Education, 2015. ISBN 978-0073401317 Law, A.M., Simulation Modeling and Analysis, McGraw-Hill Education, 2014 ISBN-13: 978-0073401324 Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice, edited by Banks, J., John Wiley& Sons, Inc., 1998. ISBN: 978-0471134039 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
188
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
X | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest