Dersin Adı |
Güncel Tedarik Zinciri Stratejileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 623
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temellerini kavramalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Ders süresince; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Stratejik yönetimde temel kavramlar | Okuma listesinden okuma |
3 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi & Tedarik Zİnciri Strateji Çerçeveleri | Okuma listesinden okuma |
4 | Tedarik Zinciri Strateji Çerçeveleri | Okuma listesinden okuma |
5 | Tedarik Zincirlerinde Yalın, Çevik ve Erteleme Stratejileri | Okuma listesinden okuma |
6 | Dayanıklı ve Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Stratejileri | Okuma listesinden okuma |
7 | Dönem içi araştırma konularının sunumu | - |
8 | Dönem içi araştırma konuları geribildirimi | Okuma listesinden okuma |
9 | Tedarik Zinciri Yönetiminde Teoriler ve Tedarik Zinciri Stratejileri İlişkisi | Okuma listesinden okuma |
10 | Tedarik Zinciri Teorileri ve Uygulama Alanları | - |
11 | Tedarik Zinciri Yönetimi Metodolojileri | Okuma listesinden okuma |
12 | Tedarik Zinciri Yönetimi Metodolojileri | Okuma listesinden okuma |
13 | Dönem sonu araştırma sunumu | - |
14 | Dönem sonu araştırma geri bildirimi ve gelecek araştırmalar için planlama | Okuma listesinden okuma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ppt slides Alan Harrison and Remko van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through The Supply Chain, (3rd Edition), Publisher: Prentice Hall, ISBN13: 9780273712763 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Korpela, J. and Tuominen, M. (1996) “A decision support system for strategic issues management of logistics”, Int. J. Production Economics, 4647, pp. 605620 Kistner, L.J., Benedetto, C.A. and Bhoovaraghavan, S. (1994) “An Integrated Approach to the Development of Channel Strategy”, Industrial Marketing Management, volume: 23, pp. 315322. Rosenbloom, B. (2007) “Multichannel strategy in businesstobusiness markets: Prospects and problems”, Industrial Marketing Management, 36, pp. 4–9 Sum, C.C., Teo, C.B., Ng K.K (2001) “Strategic logistics management in Singapore”, International Journal of Operations & Production Management; 21, 9/10; pg. 1239 Christopher, M. and Towill, D.R. “Developing Market Specific Supply Chain Strategies” (2002), International Journal of Logistics Management, Vol.13, Issue 1, pp.114 Fisher, Marshall L. “What is the Right Supply Chain for Your Product?” (1997), Harvard Business Review, pp. 111 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
8
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
18
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
207
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..