Dersin Adı |
Lojistik ve Tedarik Zincirinde Güncel Araştırmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 624
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, lojistik ve tedarik zinciri alanındaki son gelişmeleri takip eden güncel yayınlar üzerinde durularak analizler yapmaktır. Böylece katılımcıların lojistik alanında yetkin bilgi sahibi araştırmacılar olması ve güncel araştırmalara yapıcı eleştiriler getirebilme yeteneğine sahip olması amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde ileri düzeydeki özel konuları incelemeye motive etmek için tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kavramlar: Ölçüm nedir? | Okuma listesi |
3 | Methodolojik İncelemeler | Okuma listesi |
4 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 1: Hizmet Tedarik Zincirleri | Okuma listesi |
5 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 1 Con't:Hizmet Tedarik Zincirleri | Okuma listesi |
6 | 1. Araştırma Tasarımı Sunumu | - |
7 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 2: Tedarik Zinciri Dinamikleri | Okuma listesi |
8 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 2 Con't: Tedarik Zinciri Dinamikleri | Okuma listesi |
9 | 2. Araştırma Tasarımı Sunumu | |
10 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 3: Tedarik Zincirlerinde İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | Okuma listesi |
11 | Tedarik Zincirinde Güncel Konular Bölüm 3 Con't: Tedarik Zincirlerinde İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | Okuma listesi |
12 | 3. Araştırma Tasarımı sunumu- Konferans ve Makale için Seçim Aşaması | |
13 | Veri Toplama Araçları ve Prosedürlerinin Geliştirilmesi | |
14 | Geribildirim, Pre-test | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Okuma listesi |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları ve ilgili okuma materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okuma listesi verilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
90
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
20
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
218
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..