LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (Doktora)
BA 630 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilim Felsefesi ve Araştırma Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 630
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde ve işletme yönetimi alanında felsefi tartışmalar ve araştırma yöntemleri ile ilgili ileri düzeyde bilgiler edindirmektir |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, pozitivizm, gelenekçilik, yorumsamacılık, postmodenizim, eleştirelcilik, postkolonyalizm gibi sosyal bilimler ve yönetim/organizasyonla ilgili felsefi tartışmalarla ilgilidir. Ders, bu düşünce okullarının, felsefi temellerini, temel tezlerini ve yöntemsel tercihlerini tanıtır. Derste ayrıca, farklı araştırma amaçları ve yöntemleri için kullanılan araştırma tasarımları ele alınır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Mantıksal Empirizm | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 2 pp. 19-39 |
3 | Tümevarım ve Doğrulama | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 3 pp. 39-57 |
4 | Varsayım ve Reddetme | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 4 pp. 57-75 |
5 | Normal Bilim | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 5 pp. 75-87 |
6 | Bilimsel Devrimler ve Görelilik Sorunu | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 6 pp. 87-101 |
7 | Ara Sınavı 1 | |
8 | Bilimsel Açıklama nedir? Sorunlar ve Seçenekler. | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 13 pp. 190-201 |
9 | Feminizm ve Bilim Çalışmaları | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 9 pp. 136-148 |
10 | Natüralizm ve Bilimin Sosyal Yapısı | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Chs. 10 and 11 pp. 149-173 (Focus section to be announced.) |
11 | Bayesianizm ve Modern Kanıt Teorileri | Godfrey-Smith, Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of Science. Ch. 14 pp. 202-219 |
12 | Gerçek-Ötesi Üzerine Tartışmalar 1 | McIntyre, Post-Truth. Ch. 2 “Science Denial as a Road Map for Understanding Post-Truth pp. 17-34 |
13 | Gerçek-Ötesi Üzerine Tartışmalar 2 | McIntyre, Post-Truth. Ch 5 “The Rise of Social Media and the Problem of Fake News” pp. 89-122 |
14 | Komplo teorilerine dair sunum ve tartışma | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Godfrey-Smith, Peter.Theory and Reality. An Introduction to the philosophy of science. The University of Chicago Press 2003 ISBN: 0-226-30063-3 McIntyre, Lee. Post-Truth. MIT Press 2018 ISBN: 978-843-763-8690 Epistemology: an anthology, ed. Sosa et al., Blackwell Publishing 2008 ISBN: 978-1-4051-6966-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okasha, Samir. Philosophy of Science. A Very Short Introduction. Oxford University Press 2002 ISBN: 0-19-280283-6
Chalmers, A. F. What is this thing called Science? 3rd Ed. Hackett Publishing Company 1999 ISBN: 0-87220-452-9 Ladyman, James. Understanding Philosophy of Science. Routledge 2002 ISBN: 0–415–22157–9 Johnson, P., and Duberley, J. 2000. Understanding management research: An introduction to epistemology. London: Sage. ISBN 13: 978-0761969181 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
37
|
37
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
35
|
70
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
|||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
|||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
|||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
|||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest