Dersin Adı |
Nicel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 631
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sayısal verilerin analizinde kullanılabilecek nicel araştırma yöntemlerine ilişkin altyapı oluşturmak ve analizlerin doğru yorumlanmasını sağlamaktır. Ayrıca, tek değişkenli, iki değişkenli ve çok değişkenli ve lojistik regresyon analizleri gibi istatiksel metotların ampirik çalışmalarda kullanılmasına ilişkin bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Nicel veri toplama, analiz etme ve yorumlama metotların öğrenilmesi ve pratiğinin yapılması |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nicel Araştırmaya Giriş - Nicel Araştırma Tasarımı: Araştırma Soruları, Hipotezler ve Değişkenler | Neuman (2014) Bölüm 2 ve Bölüm 7 |
2 | Nicel Ölçüm | 1. Ödev Teslimi Teslim tarihi 2 Ekim |
3 | Araştırma Önerisi Tartışması | Araştırma Raporu Teslim tarihi 7 Ekim |
4 | Deneysel Araştırma | Neuman (2014) Bölüm 9, 2. Ödev Teslim tarihi 16 Ekim |
5 | Nicel Örnekleme, İlerleme Raporu Sunumu | Neuman (2014) Bölüm 8, 3. Ödev Teslim Tarihi 23 Ekim Araştırma Raporu Teslim tarihi II 21 Ekim |
6 | Nicel Verilerin Analizi: Veri İşleme ve Tanımlayıcı İstatistikler | Neuman (2014) Bölüm 12 Tabachnick ve Fidell (2007) Bölüm 4 |
7 | Nicel Verilerin Analizi: Farklılıkların İstatistiksel Testi, İlerleme Raporu Sunumu | Neuman (2014) Bölüm 12 Tabachnick ve Fidell (2007) Bölüm 6, Araştırma Raporu III Teslim tarihi 4 Kasım |
8 | Nicel Verilerin Analizi: Farklılıkların İstatistiksel Testi (devam) | Neuman (2014) Bölüm 12 Tabachnick ve Fidell (2007) Bölüm 7 |
9 | Bireysel Çalışma (Ön Test Veri Toplama) | Araştırma Raporu V Teslim tarihi18 Kasım |
10 | Bireysel Çalışma (Ön Test Veri Analizi) | |
11 | Nicel Verilerin Analizi: İlişkilerin İstatistiksel Olarak Test Edilmesi, İlerleme Raporu Sunumu | Neuman (2014) Bölüm 12 Tabachnick ve Fidell (2007) Bölüm 13 Araştırma Raporu Teslim tarihi 2 Aralık |
12 | Nicel Verilerin Analizi: İlişkilerin İstatistiksel Testi (devam) | Neuman (2014) Bölüm 12 Tabachnick ve Fidell (2007) Bölüm 5 |
13 | Nicel Verilerin Analizi: İlişkilerin İstatistiksel Testi (devam) | Neuman (2014) Bölüm 12 |
14 | Final Raporu Sunumu | Araştırma Raporu VI Teslim tarihi 23 Aralık |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Neuman, W Lawrence. (2014). Social Research Methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson publications. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fogarty, B. J. (2018). Quantitative Social Science Data with R: an introduction. Sage Publications. Related reading materials on Blackboard. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
1
|
78
|
78
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
213
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..