LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (Doktora)
BA 631 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Nicel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 631
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sayısal verilerin analizinde kullanılabilecek nicel araştırma yöntemlerine ilişkin altyapı oluşturmak ve analizlerin doğru yorumlanmasını sağlamaktır. Ayrıca, tek değişkenli, iki değişkenli ve çok değişkenli ve lojistik regresyon analizleri gibi istatiksel metotların ampirik çalışmalarda kullanılmasına ilişkin bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Nicel veri toplama, analiz etme ve yorumlama metotların öğrenilmesi ve pratiğinin yapılması |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse ve Nicel Araştırmaya Giriş | Neuman (2014) Bölüm 2 |
2 | Nicel Araştırma Tasarımı: Araştırma Soruları, Hipotezler ve Değişkenler | Neuman (2014) Bölüm 2 Creswell (2014) Bölüm 7 |
3 | Nicel Ölçüm ve Örnekleme | Neuman (2014) Bölüm 7&8 Creswell (2014) Bölüm 7&8 |
4 | Sunum 1: Araştırma Önerisi | |
5 | Veri Analizi Yazılımı (R) | Fogarty (2018) Bölüm 2&4 |
6 | Nicel Veri Analizi | Neuman (2014) Bölüm 12 |
7 | Betimleyici İstatistikler | Fogarty (2018) Bölüm 7 |
8 | Veri Görselleştirme | Fogarty (2018) Bölüm 8 |
9 | Hipotez Testi | Neuman (2014) Bölüm 12 Fogarty (2018) Bölüm 9 |
10 | İki Değişkenli Analiz | Neuman (2014) Bölüm 12 Fogarty (2018) Bölüm 10 |
11 | Sunum 2: Veri Toplama ve Analizi | |
12 | İki Değişkenli Analiz (devamı) | Neuman (2014) Bölüm 12 Fogarty (2018) Bölüm 10 |
13 | Araştırma Etiği ve Veri Yorumu | Neuman (2014) Bölüm 15 |
14 | Sunum 3: Final Raporu | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Neuman, W Lawrence. (2014). Social Research Methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson publications. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fogarty, B. J. (2018). Quantitative Social Science Data with R: an introduction. Sage Publications. Related reading materials on Blackboard. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
8
|
16
|
Proje |
1
|
77
|
77
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
213
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
|||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
|||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
|||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest