İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • BA 632 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Nitel Araştırma Yöntemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BA 632
    Güz
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerini nitel araştırma tasarlamak, yürütmek ve raporlamak için gerekli bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Ders ayrıca, çeşitli nitel çalışmalar yaparak öğrencilerin bu anlamda pratik yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Güvenilir ve yeterli ampirik veriye ulaşmak için çeşitli nitel araştırma yaklaşımlarının, araştırma yöntemlerinin ve tekniklerinin bir araştırmada nasıl uygulanabileceğini ve bütünleştirilebileceğini kavrar.
    • Görüşme, etnografi, gözlem, görsel analiz, tarihsel analiz, metin ve söylem analizi gibi nitel veri toplama ve analiz yöntemlerini anlama ve kullanma için gerekli somut bilgi ve becerileri kazanır.
    • İşletme alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanma kapasitesi edinir.
    • Nitel araştırmaları sunma ve raporlama becerileri edinir.
    • Nitel yöntemlere dayalı yapılmış eserleri anlayabilirler.
    Ders Tanımı Bu ders, işletme alanıyla ilgili nitel araştırmaları planlama, düzenleme, yürütme ve raporlama süreçlerine odaklanır. Ders, felsefi varsayımlarıyla birlikte nitel araştırmanın tasarımını ve doğasını, beş farklı nitel araştırma geleneğini, sorun tanımlamayı ve uygun verileri toplamayı ve analiz etmeyi içerir. Ders ayrıca, görüşme, katılımlı ve katılımsız gözlem, etnografik analiz, görsel veri analizi, arşiv ve tarihsel analiz, içerik ve söylem analizi ve vaka analizi gibi veri toplama ve analiz tekniklerini kapsar. Ders bu konularla ilgili temel okumaların yanı sıra, nitel araştırma yöntemlerini kullanan görgül araştırmaları da içerir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nitel Araştırmalar: Ders Tanım ve İçerik
    2 Nitel Araştırma Tasarımı ve Felsefesi Creswell (2007), Qualitative Inquiry and Research Design, Chapter 2: Philosophical, Paradigms, and Interpretive Frameworks, Chapter 3: Designing a Qualitative Study (pp. 15-52). Hudson & Ozanne (1988), “Alternative Ways of Seeking Knowledge in Consumer Research,” Journal of Consumer Research, 14(4), pp. 508-521. Mariampolski (2001), Qualitative Market Research: A Comprehensive Guide, Chapters 1-2.
    3 Beş Nitel Araştırma Yaklaşımı ve Örnekleri Creswell (2007), Qualitative Inquiry and Research Design, Chapter 4: Five Qualitative Approaches to Inquiry, Chapter 5: Five Different Qualitative Studies (pp. 53-100)
    4 Araştırma Problemi ve Nitel Veri Toplama Teknikleri: Mülakat; Ödev 1: Araştırma önerisinin tartışılması Creswell (2007), Qualitative Inquiry and Research Design, Chapter 6: Introducing and Focusing the Study, Chapter 7: Data Collection (pp. 101-145) Fontana and Frey (2005), In the Sage Handbook of Qualitative Research, Chapter 27. Carson et al. (2001), Qualitative Marketing Research, Chapter 6.
    5 Nitel Veri Toplama Teknikleri: Mülakat ve Odak grup Lune & Berg (2017), Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Chapter 4: A Dramaturgical Look at Interviewing, Chapter 5: Focus Group Interviewing (pp. 65-106) Rubin and Rubin (2005), Qualitative Interviewing:The art of hearing data, Chapters 5-9. Carson et al. (2001), Qualitative Marketing Research, Chapter 8. Kamberelis & Dimitriadis (2005), In the Sage Handbook of Qualitative Research, Chapter 35.
    6 Ödev 2: Mülakat protokollerinin tartışılması Mülakat protokollerinin tartışılması
    7 Nitel Veri Toplama Teknikleri: Etnografik Çalışma ve Gözlem Lune & Berg (2017), Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Chapter 6: Ethnographic Field Strategies (pp. 190-245). Carson et al. (2001), Qualitative Marketing Research, Chapter 10. Elliot and Jankel-Elliot (2003), Using ethnography in strategic consumer research, Qualitative Market Research: An International Journal, 6(4), pp. 215-223. Arnould et al. (2006), “Making Contexts Matter,” In Handbook of Qualitative Research, Chapter 9. Empirical Example: Ozdamar Ertekin, Atik and Murray (2020), “The logic of sustainability: Institutional transformation towards a new culture of fashion,” Journal of Marketing Management.
    8 Nitel Veri Toplama Teknikleri: Katılımlı ve Katılımsız Gözlem; Görüşme deneyimlerinin paylaşılması ve taslak literatür taramasının sunulması Carson et al. (2001), Qualitative Marketing Research, Chapter 9. Dewalt and Dewalt (2002), In Participant Observation: A Guide for Fieldworkers, Chapters 1-4.
    9 Nitel Veri Toplama Teknikleri: Görsel Veri ve İmgelerin Analizi, Transkripsiyonların tartışılması J. D. Prosser (2013), Chapter 6: Visual Methodology: Toward a More Seeing Research. In Denzin, N. and Lincoln, S. Y. (Eds.) Collecting and Interpreting Qualitative Materials. Thousand Oaks: Sage. Zaltman & Coulter (1995), “Seeing the Voice of the Customer,” Journal of Advertising Research. Coulter (2006), In Handbook of Qualitative Research in Marketing, Chapter 30, application of ZMET. Empirical Example: Boje, D., & Smith, R. (2010). Re-storying and visualizing the changing entrepreneurial identities of Bill Gates and Richard Branson. Culture and Organization, 16 (4), 307-331. Atik and Ozdamar Ertekin (2013), Children's perception of food and healthy eating: Dynamics behind their food preferences, International Journal of Consumer Studies 37 (1), 59-65.
    10 Veri Analizi ve Yorumlama Spiggle (1994), “Analysis and Interpretation of Qualitative Data in Consumer Research,” The Journal of Consumer Research, 21(3), pp. 491-503. Silverman and Marvasti (2008), Doing Qualitative Research, “Beginning Data Analysis” pages 187-212. Silverman and Marvasti (2008), Doing Qualitative Research, “Developing Data Analysis,” pages 213-231. Strauss and Corbin (1998), Basics of Qualitative Research, Ch.8-10, “Open Coding,” “Axial Coding,” “Selective Coding”. Wallendorf & Belk (1989), “Assessing Trustworthiness,” In Interpretive Consumer Research. Moisender and Voltonen (2006), “Analysis in Practice,” In Qualitative Marketing Research: A Cultural Approach.
    11 Metin ve Söylem Analizi ve Yorumlama Lune & Berg (2017), An Introduction to Content Analysis (pp. 181-200). Phillips, Nelson and Hardy, Cynthia (2002), Discourse analysis: Investigating processes of social construction: Chapter 1 and 2 (pp. 1-39). Qualitative Research Methods Series 50, Sage: London. Empirical Example: Thomas, Pete. 2003. The recontextualization of management: A discourse- based approach to analysing the development of management thinking. Journal of Management Studies, 40 (4): 775-801. Arnould and Fisher (1994), “Hermeneutics and Consumer Research,” The Journal of Consumer Research, 21(1), pp. 55-70. Sitz (2008), “Beyond semiotics and hermeneutics: Discourse Analysis as a way to interpret consumers’ discourses and experiences,” Qualitative Market Research: An International Journal, 11(2), pp. 177-191.
    12 Ödev 3: Kodlama Tablosu ve Analizin Tartışılması Kodlama Tablosu ve Analizin Tartışılması
    13 Vaka Analizi ve Nitel Araştırma Yazma Lune & Berg (2017) Chapter 10: Case Studies (pp. 170- 180). Yin, Robert K. (2003) Case Study Research: Design and Methods. Sage, London. Wolcott (2001), Writing up Qualitative Research, Chapters 2-3 on getting going, keeping going, and linking up. Parsons and Harris (2002), The Review of related literature, on writing literature review. Stewart (2002), Getting Published, Journal of Marketing, 66(4), on publishing. Day (1996), “How to write publishable papers.”
    14 Çalışma Raporu ve Sunumu Ampirik araştırma sunumları ve geri bildirim
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi Taslak makale sunum

     

    Ders Kitabı

    Creswell, John W. (2012). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks: Sage.

    Lune, Howard, & Berg, Bruce L. (2017) Qualitative Research Methods for the Social Sciences, 9th Edition. Essex: Pearson.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Silverman, David (2010). Doing Qualitative Research. London, Sage.

    Silverman, David (2006) Interpreting Qualitative Data. 3rd Edition, London: Sage.

    Denzin, Norman K. and Yvonna S. Lincoln (Eds) (2005), Handbook of Qualitative Research, 3rd edition, Thousand Oaks: Sage.

    Denzin, N. and Lincoln, S. Y. (Eds.) (2013) Collecting and Interpreting Qualitative Materials, 4th Edition, Thousand Oaks: Sage.

    McCracken, Grant, (1988), The Long Interview, Qualitative Research Methods Series 13, Newbury Park, CA: Sage.

    Coffey, Amanda and Paul Atkinson (1996), Making Sense of Qualitative Data: Complementary Research Strategies, Thousand Oaks: Sage.

    Diğer önerilen makale ve kitap bölümleri.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    20
    Proje
    1
    35
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    3
    15
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    13
    26
    Proje
    1
    55
    55
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    216

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin