LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (Doktora)
BA 642 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yönetim Organizasyonda Güncel Araştırmalar: Stratejik Yönetim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 642
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Derste Stratejik Yönetim alanında yer alan teoriler ve araştırmalara eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır. Ders öğrencileri stratejik yönetim süreçleri ve kurumsal stratejinin içeriğine dair bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Teorik bilginin yanı sıra uygulamaya yönelik bilgilerin de öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, temel stratejik yönetim teorilerinin yanı sıra bu alanda yapılmış olan ampirik araştırmaları kapsamaktadır. Stratejik Yönetim araştırmaları tarihi ve güncel strateji çalışmaları da bu ders süresince incelenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Stratejik Yönetimde Temel Konseptler | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
3 | Stratejik Yönetim Teorileri | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
4 | Kurumsal Yönetim | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
5 | Çevresel Tarama ve Endüstri Analizi | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
6 | Organizasyon Analizi ve Rekabet Avantajı | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
7 | Strateji Formülasyonu: İş Stratejisi | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
8 | Strateji Formülasyonu: Kurumsal Strateji | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
9 | Strateji Formülasyonu: İşlevsel Strateji ve Stratejik Seçim | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
10 | Ara Sınav | |
11 | Strateji Uygulama | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
12 | Organizasyon ve Yapı | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
13 | Kadro ve Yönetim | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
14 | Değerlendirme ve Kontrol & Sunum | Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri ve Kitap Bölümleri |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Thomas L. Wheelen, J. David Hunger, Alan N. Hoffman & Charles E. Bamfor (2018). Strategic Management and Business Policy Globalization, Innovation and Sustainability. Fifteenth Edition. Pearson. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili kitap ve dergiler. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
218
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. |
X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. |
X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. |
X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. |
X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. |
X | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. |
X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. |
X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest