Bizi takip edin
|
EN

BA 671 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlamada Güncel Araştırmalar I: Tüketici Kültürü ve Davranışı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 671
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek tüketici davranışı teorileri ve araştırmaları hakkında derinlemesine bilgi sunmayı amaçlar. Tüketim kültürü ve tüketici davranışları ile lgili temel teoriler ve literatür incelenerek öğrencilerin tüketici araştırmaları konusunda araştırma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tüketim kültürü ve tüketici davranışının temellerini oluşturan kavramları ve paradigmaları tanımayabilir.
  • Tüketim teorileri ve araştırmaları hakkındaki değişik bakış açılarını tartışabilir ve yorumlayabilir.
  • Kimlik, benlik ve tüketim iliişkisini tartışabilir.
  • Tüketimi etkileyen sosyo-kültürel dinamikleri tanımlayabilir.
  • Tüketici araştırmaları için uygun araştırma tasarlayabilir ve uygulayabilir
Ders Tanımı Bu ders tüketim kültürü ve tüketici araştırmalarındaki temel ve güncel konuları, teorileri ve yaklaşımları inceler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Tüketici Kültürü ve Davranışı Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 3-22. “Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research” (2005), Arnould and Thompson, Journal of Consumer Research, 868-882. “Consumer Culture Theory: The Ironies of History” (2013), Askegaard and Scott, Marketing Theory, 13(2) 139–147. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
2 Tüketim Kültürü ve Modernite: Pazar özgürlükleri; Tüketim ve Kültür Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 23-39. Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Polity Press, Chapters 1-2. McCracken, Grant (1988), Culture and Consumption, Indiana University Press, Chapter 1. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
3 Eşyaların Kültürü: Eşyaların anlamı ve kullanımı Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, Chapter 41-56. Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Polity Press, Chapter 4. McCracken, Grant (1988), Culture and Consumption, Indiana University Press, Chapter 7. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
4 Tüketim Malları ve Faaliyetlerinin Sembolik Karakteri Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 41-56. Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Polity Press, Chapter 5. McCracken, Grant (1988), Culture and Consumption, Indiana University Press, Chapter 5 Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
5 Tüketim ve Kimlik: Kimlik projeleri ve Pazar; Ortak kimlik; Tüketici kimliğinde eleştirel yansımalar Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 165-186; 241-259; 261-295. Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapters 1- 2. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
6 Tüketim, Benlik ve Beden: Güzellik İdealleri Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 297-318. Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapter 3. “Body, Image and Affect in Consumer Culture” (2010), M. Featherstone, Body & Society, vol. 16(1): 193–221. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
7 Pazaryeri Kültürleri: Tüketim toplulukları ve kabileleri; Tüketicilerin oluşturduğu pazarlar Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 371-400. Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapters 4- 5. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
8 Tüketimin sosyo-tarihsel örüntülenişi: Sosyal sınıf, cinsiyet, ırk ve etnik köken Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 187-205; 343-367. Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapters 7- 9. McCracken, Grant (1988), Culture and Consumption, Indiana University Press, Chapter 6. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
9 Tüketime şekil veren idelojiler: Neoliberalizm ve tüketim Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapter 11. “Creating the Responsible Consumer: Moralistic Governance Regimes and Consumer Subjectivity” (2014), M. Giesler and E. Veresiu, Journal of Consumer Research, Vol. 41 (3), 840–857. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
10 Sosyal Ayırım ve Zevk Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapter 12. “Taste Regimes and Market-Mediated Practice” (2013), Z. Arsel and J. Bean, Journal of Consumer Research, Vol. 39 (5), 899–917. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
11 Pazardaki Güç Dağılımı: Tüketici direnişi ve pazardaki güç ilişkileri Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapter 13. Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Polity Press, Chapter 7. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
12 Tüketim Kültürü Teorisi ve Tüketici Araştırmaları Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage, Chapter 14. “A Tutorial in Consumer Research: Process Theorization in Cultural Consumer Research”, (2016), M. Giesler and C. J. Thompson, Journal of Consumer Research, Vol. 43 (4), 497–508. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
13 TüketimToplumu: Güncel Eleştiriler ve Transformatif Tüketici Araştırmaları Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 421-436. “Consumption-Driven Market Emergence” (2013), Diane M. Martin and John W. Schouten: Journal of Consumer Research, Vol. 40(Feb), 855-870. Diğer ilgili makaleler ve kitap bölümleri
14 Proje Tartışmaları İlgili makaleler ve kitap bölümleri
15 Proje Sunumları İlgili makaleler ve kitap bölümleri
16 Dersin gözden geçirilmesi İlgili makaleler ve kitap bölümleri

 

Ders Kitabı
  • Eds. Belk, Russell W. and Sherry, John F. (2007), Consumer culture theory, Elsevier, 978-0-7623-1446-1.(IEU)
  • Eds. Arnould, Eric J. and Craig J. Thompson (2018), Consumer Culture Theory, Sage. ISBN: 9781526420725.
  • Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press. ISBN: 978-0-745-60304-9.
  • McCracken, Grant (1988), Culture and Consumption, Indiana University Press. 0253206286
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Featherstone, Mike (1991), Consumer culture and postmodernism, Sage, 978-1-4129-1014-9. (IEU)
  • Baudrillard, Jean (2004), The consumer society: myths and structures, Sage, 0-7619-5692-1. (IEU)
  • Eds. Featherstone, Mike, Hepworth, Mike and Turner, Bryan S.(1991), The Body: social process and cultural theory, Sage, 0-8039-8413-8 (IEU)
  • Lévi-Strauss, Claude (1963), "Social Structure", in Structural Anthropology, New York: Basic Books, 277-323. 978-0-465- 09516-2. (IEU)
  • Barthes, Roland (2000), Mythologies, London: Vintage Classics, 131-156. 0-09-997220-4 (IEU)
  • Baudrillard, Jean (2000 [French: 1969]), "The Ideological Genesis of Needs", in J.B. Schor & D.B. Holt, eds. The Consumer Society Reader, New York, New Press, 57-80.
  • Baudrillard, Jean (1996 [1968]), The System of Objects, New York: Verso
  • Other Classic and Contemporary Readings on Consumer Behavior and Culture

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
60
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
-
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
20
60
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
222

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.