Bizi takip edin
|
EN

BA 672 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlamada Güncel Araştırmalar II: Pazarlama Stratejisi ve Modelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 672
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin iki temel amacı vardır: (1) pazarlama yönetimin alt alanları ile ilgili en güncel bilgiyi sunmak ve (2) pazarlama problemlerinin modellenmesi ile ilgili temel ve güncel makaleleri incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama stratejisinin temellerini oluşturan kavramları, modelleri ve paradigmaları tanımayabilir,
  • Pazarlama modellerini sınıflandırabilir,
  • Pazarlama karması stratejilerini ve modellerini tartışabilir,
  • Pazarlama yönetimi ve modelleme literatürünün bulgularını tartışabilir,
  • Pazarlama yönetimi ve modelleme literatüründeki ana boşlukları tanımlayabilir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlama yönetimi fonksiyonlarının temel konularına odaklanır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Stratejik Pazarlama Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
3 Pazar Yönelimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
4 Pazar Yapısı ve Evrimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
5 Pazarlama ve Teknoloji -1 Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
6 Pazarlama ve Teknoloji -2 Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
7 Pazarlama Yönetimi ve Liderliği Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
8 Pazarlama ve İnsan Kaynakları Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
9 Pazarlamada Performans Değerlendirmesi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
10 Pazarlama Karması Stratejileri - 1 - Ürün Hizmet Stratejileri, Marka Yönetimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
11 Pazarlama Karması Stratejileri - 2 - İnovasyon, Kalite, ve Yeni Ürün Geliştirme Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
12 Pazarlama Karması Stratejileri - 3 - Fiyatlandırma ve Değer Yönetimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
13 Pazarlama Karması Stratejileri - 4 - Global Pazarlama ve Kanal Yönetimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
14 Pazarlama Karması Stratejileri - 5 - Pazarlama İletişimi Öğretim Elemanı Tarafından Verilen Dergi Makaleleri
15 Proje Sunumu
16 Proje Değerlendirmesi

 

Ders Kitabı

Handbook of Marketing Strategy, ed. Venkatesh Shankar and
Gregory S. Carpenter,(2012) Edward Elgar Cheltenham, UK •
Northampton, MA, USA ISBN 978 1 84980 098 3

Önerilen Okumalar/Materyaller

Öğretim Elemanı Tarafından Verilecek Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
10
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
218

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.