LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
HUK 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hukuk yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini ve araçlarını tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste hukukta genel olarak bilimsel araştırmanın nasıl sürdürüleceği, bu süreçte bilimsel araştırmanın nasıl yazıya döküleceği üzerine odaklanılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve izlencenin açıklanması | - |
2 | Bilimsel Araştırmanın Amacı ve Hukuk Alanında Araştırma Türleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 13-22. |
3 | Ne Hakkında Yazacağını Bulma-İddia ve Buyurgan İddiaları Daha Güçlü Kılma | Odman Boztosun/Kaya, s. 26-39; Volokh, s. 39-80. |
4 | Yazma Stratejisi | Odman Boztosun/Kaya, s. 40-63; Volokh, s. 81-140. |
5 | İlk Taslağı Bitirme ve Gözden Geçirme | Odman Boztosun/Kaya, s. 57-68,95-105; Volokh, s. 141-168. |
6 | Pusuda Bekleyen Sorunlar | Volokh, s. 169-200. |
7 | Kanıtları Düzgün Kullanma | Volokh, s. 201-265. |
8 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. |
9 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 146-340. |
10 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 341-536. |
11 | Etiğe Uygunluk | Odman Boztosun/Kaya, s. 106-115; Volokh, s. 425-435. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Eugene Volokh; Akademik Metinler Nasıl Yazılır?-Hukukçular İçin Rehber, Çev. Ertuğrul Uzun, Tekin Yayınevi, 4. Baskı, 2021. ISBN: 9789944612609. Ayşe Odman Boztosun-Oğuzhan Kaya; Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayınları, 2. Bası, 2022. ISBN: 9789750281907. Kemal Gözler; Alıntı ve Atıf Usullerine Giriş, Seçkin Yayınları, 2023, ISBN: 9786256460379. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Umberto Eco; Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları, 10. Baskı, 2023, ISBN: 9789750736452. Burçak Yıldız; “Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken-Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilecek Bazı Hususlar Hakkında”, Ankara Barosu Dergisi, Yıl:78, Sayı:2020/4, s. 157-216. Kemal Gözler; “Kamu Hukuku Ve Özel Hukuk Yüksek Lisans Programlarında ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik’ Dersi Yerine ‘Bilimsel Yazma Ve Atıf Usûlleri’ Dersi Konulmalıdır?”, https://www.anayasa.gen.tr/aau-yuksek-lisans.htm Kemal Gözler; “Hukuk Fakültelerinde Bilimsel Yazma, Alıntı Ve Atıf Usûlleri Dersine Neden İhtiyaç Vardır?”, https://anayasa.gen.tr/aau-lisans.htm Ertuğrul Uzun; “Bir Hukuk Makalesi Ne İçin Yazılır?” https://www.ertugruluzun.com/detay/hukuk-egitimi/bir-hukuk-makalesi-ne-icin-yazilir |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
70
|
70
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
105
|
105
|
Toplam |
223
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Kamu hukuku alanında analitik ve eleştirel bakış açısıyla olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirir |
|||||
2 | Kamu hukuku alanlarında ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir |
|||||
3 | Kamu hukuku alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturur |
|||||
4 | Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak sorunları çözer |
|||||
5 | Kamu hukuku alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanır |
X | ||||
6 | Kamu hukuku ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarır |
X | ||||
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözer |
|||||
8 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir |
X | ||||
9 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
X | ||||
10 | Kamu hukuku alanı ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest