Dersin Adı |
Soruşturma Evresine İlişkin Uygulamadaki Sorunlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 633
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; başta soruşturma evresine hâkim olan ilkeler ile sıklıkla bu evrede başvurulan koruma ve önleme tedbirleri bakımından uygulamada yaşanan sorunların ele alınmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ceza yargılamasının soruşturma evresine ait kavram ve kurumlar ile bu evrede ortaya çıkan sorunlar ve çözüm yolları konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kavram ve Temel İlkeler | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024). Ceza Muhakemesi Hukuku. 17. Bası. Ankara: Seçkin Yayıncılık, s. 37-82. |
2 | Soruşturmanın Başlaması | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 153-158. |
3 | Katılan Kişiler | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 158-188. |
4 | Katılan Kişiler | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 188-211. |
5 | Soruşturmanın İcrası | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 211-222. |
6 | Koruma Tedbirleri | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 222-270. |
7 | Koruma Tedbirleri | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 222-270. |
8 | Koruma Tedbirleri | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 320-370. |
9 | Koruma Tedbirleri | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 370-410. |
10 | Koruma Tedbirleri | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 410-455. |
11 | İddianamenin düzenlenmesi, iadesi ve kabulü | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 455-474. |
12 | Savcıya dava açmada takdir yetkisi verilen haller | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 474-477. |
13 | Seri muhakeme usulü | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 477-483. |
14 | Kovuşturma yer olmadığı kararı (KYOK-Takipsizlik Kararı) | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024), s. 483-490. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Özbek, V. Ö., Doğan, K., Bacaksız, P. (2024). Ceza Muhakemesi Hukuku. 17. Bası. Ankara: Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750295386 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ceza Muhakemesi Hukuku- Bahri Öztürk, Seçkin Yayıncılık, 2019, Ankara, ISBN: 9789750257032 Ceza Muhakemesi Hukuku- Feridun Yenisey, Ayşe Nuhoğlu, Seçkin Yayıncılık 2019, Ankara, ISBN: 9789750251122 Ceza Muhakemesi Hukuku- Nur Centel, Hamide Zafer, Beta Yayıncılık, 2020, Ankara, ISBN: 9789750257032 Ceza Muhakemesi Hukukunda Delil ve İspat (Prof. Dr. Veli Özer Özbek'e Armağan), Yener Ünver, Seçkin Yayıncılık, 2014, Ankara, ISBN: 9789750230363 Ceza Muhakemesi Hukukunda Koruma Tedbirleri, Bahri Öztürk, Behiye Eker Kazancı, Sesim Soyer Güleç, Seçkin Yayıncılık, 2019, Ankara, ISBN: 9789750258084 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
48
|
48
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
48
|
0
|
|
Toplam |
177
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Kamu hukuku alanında analitik ve eleştirel bakış açısıyla olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Kamu hukuku alanlarında ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Kamu hukuku alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak sorunları çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Kamu hukuku alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Kamu hukuku ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Kamu hukuku alanı ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı çalışma yapabilmek ve bilimsel araştırmaları yayın haline getirebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..