LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
CPSY 513 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Süpervizyon II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CPSY 513
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
15
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıGösterip yaptırma | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir psikoterapi teorisinin psikopatoloji ile ilgili bakış açısını ve tedavi ilkelerini klinik gözetim altında, gerçek hastalarla gerçekleştirilen seanslarla uygulamaya koymaktır. Bu amaçla öğrenciler, her hafta yaptıkları psikoterapi görüşmelerini kayıt altına alarak, derste süpervizör ve diğer öğrencilerin katkılarıyla tartışma imkanı bulacak ve bir tedavi sürecini başından sonuna dek uygulayabilme deneyimi edineceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Süpervizör ve diğer öğrencilerin katkılarıyla tartışma imkanı sağlanması ve bir tedavi sürecini başından sonuna dek uygulayabilme deneyimi edinilmesi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel Davranışçı terapiye /Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması | Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition |
2 | Bilişsel Davranışçı terapiye / Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması | Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition |
3 | Bilişsel Davranışçı terapiye / Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması | Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition |
4 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
5 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
6 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
7 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
8 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
9 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
10 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
11 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
12 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
13 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
14 | Süpervizyon Altında Uygulama | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı: Vaka Formülasyonu Hazırlama |
Ders Kitabı | Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. ISBN: 978-1606239421 Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York ISBN: 978-1606234372 Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition. ISBN: 978-1609184940 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
|
Proje |
1
|
80
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
21
|
294
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
108
|
108
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
450
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. |
X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. |
X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. |
X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. |
X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. |
X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. |
X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. |
X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma