Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 513 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Süpervizyon II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 513
Bahar
1
2
2
15

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Gösterip yaptırma
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı bir psikoterapi teorisinin psikopatoloji ile ilgili bakış açısını ve tedavi ilkelerini klinik gözetim altında, gerçek hastalarla gerçekleştirilen seanslarla uygulamaya koymaktır. Bu amaçla öğrenciler, her hafta yaptıkları psikoterapi görüşmelerini kayıt altına alarak, derste süpervizör ve diğer öğrencilerin katkılarıyla tartışma imkanı bulacak ve bir tedavi sürecini başından sonuna dek uygulayabilme deneyimi edineceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İlgili psikoterapi yaklaşımına ait kuramsal bilgileri özetleyebilecektir.
  • Vakanın ihtiyaçlarına göre tedavi sürecini planlayabilecektir.
  • Bir vaka üzerinde ilgili psikoterapi sürecini uygulayabilecektir.
  • Aldığı geribildirimler doğrultusunda geliştirmesi gereken yönlerini düzeltetebilecektir.
  • Diğer klinisyenlerin vakalarına ilişkin değerlendirmeler yapabilecektir.
  • Görüşmeye ilişkin ara rapor yazabilecektir.
Ders Tanımı Süpervizör ve diğer öğrencilerin katkılarıyla tartışma imkanı sağlanması ve bir tedavi sürecini başından sonuna dek uygulayabilme deneyimi edinilmesi.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilişsel Davranışçı terapiye /Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition
2 Bilişsel Davranışçı terapiye / Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition
3 Bilişsel Davranışçı terapiye / Psikanalitik terapiye ilişkin Kuramsal Bilgilerin Özetlenmesi ve Tartışılması Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York. Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition
4 Süpervizyon Altında Uygulama
5 Süpervizyon Altında Uygulama
6 Süpervizyon Altında Uygulama
7 Süpervizyon Altında Uygulama
8 Süpervizyon Altında Uygulama
9 Süpervizyon Altında Uygulama
10 Süpervizyon Altında Uygulama
11 Süpervizyon Altında Uygulama
12 Süpervizyon Altında Uygulama
13 Süpervizyon Altında Uygulama
14 Süpervizyon Altında Uygulama
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı: Vaka Formülasyonu Hazırlama

 

Ders Kitabı

Eells, T. C. (2007). Handbook of Psychotherapy Case Formulation. Second Edition.The Guilford Press, New York. ISBN: 978-1606239421

Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Third Edition. The Guilford Press, New York ISBN: 978-1606234372

Mcwilliams, N (2011). Psychoanalytic Diagnosis, Second Edition: Understanding Personality Structure in the Clinical Process. The Guilford Press; 2nd edition. ISBN: 978-1609184940

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
1
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
21
294
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
108
108
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
450

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.