Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 518 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilişsel Davranışçı Terapi Kuramları-II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 518
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
  CPSY 517 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin ikinci döneminde bilişsel davranışçı terapinin duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, kaygı bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, travma sonrası stres bozuklukları ve kişilik bozuklukları gibi psikolojik problemlerin etiyolojisi ve tedavisi konularında bilişsel davranışçı bakış açısından incelemelerde bulunulacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojik bozuklukların etiyolojisini bilişsel davranışçı açıdan inceleyebilecektir.
  • Duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, kaygı bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları ve kişilik bozuklukları gibi psikolojik bozukluklarin bilişsel davranışçı modellerini açıklayabilecektir.
  • Psikolojik bozukluklar için bilişsel davranışçı açıdan tedavi planı oluşturabilecektir.
  • Psikolojik bozukluklarin tedavilerinde kullanilan bilişsel davranisci teknikleri karsilastirabilecektir.
  • Ilgili literatürü tarayarak kavramlari, modelleri ve arastirma bulgularini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders psikolojik bozuklukların etiyolojisini ve psikoterapilerinde kullanılan yaklaşımları bilişsel davranışçı açıdan açıklar ve inceler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bilimsel araştırma makaleleri:
2 Bilişsel Davranışçı Terapi- İlk Dönemi Gözden Geçirme Bilimsel araştırma makaleleri:
3 3. Dalga terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi Bilimsel araştırma makaleleri:
4 3. Dalga terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi Bilimsel araştırma makaleleri:
5 3. Dalga terapiler: Şema Terapi Bilimsel araştırma makaleleri:
6 3. Dalga terapiler: Şema Terapi Bilimsel araştırma makaleleri:
7 Vaka Çalışmaları Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
8 Panik Bozukluk Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
9 Sosyal Kaygı Bozukluğu Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
10 Yaygın Kaygı Bozukluğu Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
11 Obsesif kompulsif bozukluk Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
12 Majör Depresyon Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
13 Yeme bozuklukları Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
14 Sınır Kişilik Bozukluğu Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
15 Dersin Gözden Geçirilmesi Bilimsel araştırma makaleleri: Öğrenci sunumları
16 Proje Sunumları

 

Ders Kitabı

Arntz, A., & Jacob, G. (2017). Schema therapy in practice: An introductory guide to the schema mode approach. John Wiley & Sons. ISBN : 1119962862

Harris, R. (2009). ACT made simple: An easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. New Harbinger Publications. ISBN: 1572247053

Linehan, M. (2014). DBT? Skills training manual (2nd ed.). Guilford Publications. ISBN: 1462516998

Wells, A. (2011). Metacognitive therapy for anxiety and depression. Guilford Press.  ISBN: 9781609184964

Young, J. E., Klosko, J. S., & Weishaar, M. E. (2006). Schema therapy: A practitioner's guide. Guilford Press. ISBN: 1593853726

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
23
23
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
56
56
Proje
1
56
56
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.