Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 519 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 519
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere çocukluk ve ergenlik dönemindeki duygu durum bozuklukları, kaygı bozuklukları, gelişimsel bozukluklar, otizm spektrum bozukluğu ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu derinlemesine aktarılacaktır. Dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikolojik tanı kategorilere ilişkin semptomatoloji, etiyoloji, ayırıcı tanı, epidemiyoloji ve tedavi yaklaşımları hakkında detaylı bir kavrayış sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk ve ergen gelişimine ait dönemleri sosyal, bilişsel, fiziksel ve duygusal açıdan tartışabilecektir.
  • Çocuk ve ergen psikolojik sorunlarının klinik görünümlerini tanımlayabilecektir.
  • Çocuk ve ergene ilişkin psikolojik sorun alanlarını ve psikopatolojileri sıralayabilecektir.
  • Çocuk ve ergene ilişkin psikopatolojilerin psikolojik, gelişimsel, sosyal etkenler ve ilgili kuramlar çerçevesinden nedenlerini ve pekiştirici etmenleri açıklayabilecektir.
  • Çocuk ve ergen psikolojik sorunlarına dair tedavi planı hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı Çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikolojik tanı kategorilerine ilişkin semptomatoloji, etiyoloji, ayırıcı tanı, epidemiyoloji ve tedavi yaklaşımlara dair bilgilendirir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çocuk ve Ergende Gelişim Dönemleri Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 2
2 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisinde Kuramsal Bakış Açıları, Risk ve Koruyucu Faktörler Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 3
3 Tanı, Değerlendirme ve Tedavide Önemli Konular Wilmshurst, L (2017) The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology.Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 5
4 Nörogelişimsel Bozukluklar: Otizm Spektrum Bozuklukları Wilmshurst, L (2017) Emotional, Behavioral and Learning Difficulties in Children and Youth: The Nature and Their Course. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
5 Nörogelişimsel Bozukluklar: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Wilmshurst, L (2017)The Found Pations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge. Part II
6 Nörogelişimsel Bozukluklar: Özgül Öğrenme Güçlüğü Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge. Part II
7 Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif Bozukluk ve ilişkili bozukluklar Wilmshurst, L (2017) Internalizing Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
8 Ara Sınav
9 Duygu Durum Bozukları: Depresyon, İki Uçlu Bozukluk ve İntihar Önleme Wilmshurst, L (2017) Internalizing Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
10 Davranışsal Bozukluklar: Enürezis Nokturna, Enkoprezis Nokturna Wilmshurst, L (2017) Externalizing Problems and Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
11 Alışkanlık Bozuklukları: Tırnak Yeme, Parmak emme, masturbasyon Wilmshurst, L (2017) Externalizing Problems and Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
12 Yeme Bozuklukları, Cinsel Kimlik ve Sorunları Wilmshurst, L (2017)Problems with Onset in Later Childhood or Adolescence. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
13 İhmal, istismar ve travma sonrası stres bozukluğu Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
14 Süreğen hastalıklar, Alkol ve madde kötüye kullanımı ve bağımlılığı Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge ISBN: 9781315660271

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.