Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 520 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Biliş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 520
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders sosyal biliş konularına genel bir bakış sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Sosyal biliş sosyal psikolojinin bir alt alanı olup, insanların kendileri ve sosyal çevreleri ile ilgili nasıl düşündükleri, hangi bilgileri seçtikleri, hangilerini hatırladıkları ve kullandıklarına odaklanmıştır. Sosyal biliş ayrıca bu zihin süreçlerinin insanların kararlarını ve davranışlarını nasıl etkilediğini de inceler. Sosyal biliş mekanizmaları bazen çok doğru bazen de şaşırtıcı bir biçimde yanıltıcı ve yanlış olabilir. Bu derste öğrencilere sosyal biliş mekanizmaları ve süreçlerinin neden var olduğunu, fonksiyonları ve nasıl ve neden bazı zamanlar bizi yanıltabildiği aktarılacaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin kendi zihin süreçleri ve yanlılıkları ile farkındalık kazanıp bireysel gelişim sağlayabilmeleri hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsanların kendileri ve sosyal çevreleri ile ilgili nasıl düşündüklerini inceleyebileceklerdir.
  • İnsanların çevre ile ilgili hangi bilgileri seçtikleri, hangilerini hatırladıkları ve kullandıklarına açıklayabilecektir.
  • Zihin süreçlerinin insanların kararlarını ve davranışlarını nasıl etkilediğini aktarabileceklerdir.
  • Sosyal biliş mekanizmaları ve süreçlerinin neden var olduğunu tanımlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Sosyal biliş konularına genel bir bakış sağlamak ve insanların kendileri ve sosyal çevreleri ile ilgili nasıl düşündükleri, hangi bilgileri seçtikleri, hangilerini hatırladıkları ve kullandıklarına odaklanmak.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giris Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 1
2 Sosyal Bilişte İkili Modeller Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 2
3 Dikkat ve kodlama Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 3
4 Bellekte temsiller Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 4
5 Benlik ve Sosyal Biliş Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 5
6 Atıf Süreçleri Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 6
7 Bilişte Kısayollar Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 7
8 Ara sınav
9 Bilişsel Yapılar ve Tutumlar Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 9
10 Tutumalarda Bilişsel Süreçler Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 10
11 Kalıpyargılar: Biliş ve Yanlılık Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 11
12 Önyargılar Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 12
13 Sosyal Bilişten Duyguya Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 13
14 Davranış ve Biliş Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 15
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
20
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.