LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
CPSY 520 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sosyal Biliş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CPSY 520
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sosyal biliş konularına genel bir bakış sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Sosyal biliş sosyal psikolojinin bir alt alanı olup, insanların kendileri ve sosyal çevreleri ile ilgili nasıl düşündükleri, hangi bilgileri seçtikleri, hangilerini hatırladıkları ve kullandıklarına odaklanmıştır. Sosyal biliş ayrıca bu zihin süreçlerinin insanların kararlarını ve davranışlarını nasıl etkilediğini de inceler. Sosyal biliş mekanizmaları bazen çok doğru bazen de şaşırtıcı bir biçimde yanıltıcı ve yanlış olabilir. Bu derste öğrencilere sosyal biliş mekanizmaları ve süreçlerinin neden var olduğunu, fonksiyonları ve nasıl ve neden bazı zamanlar bizi yanıltabildiği aktarılacaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin kendi zihin süreçleri ve yanlılıkları ile farkındalık kazanıp bireysel gelişim sağlayabilmeleri hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sosyal biliş konularına genel bir bakış sağlamak ve insanların kendileri ve sosyal çevreleri ile ilgili nasıl düşündükleri, hangi bilgileri seçtikleri, hangilerini hatırladıkları ve kullandıklarına odaklanmak. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giris | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 1 |
2 | Sosyal Bilişte İkili Modeller | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 2 |
3 | Dikkat ve kodlama | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 3 |
4 | Bellekte temsiller | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 4 |
5 | Benlik ve Sosyal Biliş | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 5 |
6 | Atıf Süreçleri | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 6 |
7 | Bilişte Kısayollar | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 7 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bilişsel Yapılar ve Tutumlar | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 9 |
10 | Tutumalarda Bilişsel Süreçler | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 10 |
11 | Kalıpyargılar: Biliş ve Yanlılık | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 11 |
12 | Önyargılar | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 12 |
13 | Sosyal Bilişten Duyguya | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 13 |
14 | Davranış ve Biliş | Fiske, S.T., & Taylor, S. E. (2007). Social Cognition: From Brains to Culture. McGraw-Hill Higher Education. Chapter 15 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. |
X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. |
X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. |
X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. |
X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. |
X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. |
X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. |
X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma