LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
CPSY 521 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Nöropsikoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CPSY 521
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Nöropsikoloji dersinin hedefi, beynin çalışma prensipleri ve işlevlerinin insan davranışları ile nasıl ilişkili olduğunu incelemektir. Bu derste konjenital bozukluklar, nörogelişimsel bozukluklar, inme, travmatik beyin hasarı, beyin tümörleri, madde bağımlılığı, şizofreni, demans gibi rahatsızlıkların davranış ile ilişkisinin yanında tanı için kullanılan psikolojik test bataryaları tanıtılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste beynin çalışma prensipleri ve işlevlerinin insan davranışları ile nasıl ilişkili olduğunu incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, nörobilim ve nöropsikoloji ile ilgili temel kavramlar, | Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing. Part I |
2 | Sinir sistemi ve nöroanatominin tanıtılması | Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part I |
3 | Dikkat, Algı ve Bellek Bozulmaları | Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part II |
4 | Nöropsikolojik Hastalıklar: Alzheimer | Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
5 | Nöropsikolojik Hastalıklar: Fronto Temperal Demanslar | Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
6 | Nöropsikolojik Hastalıklar: Epilepsi ve Serebrovasküler Bozukluklar | Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
7 | Ara sınav | |
8 | Nöropsikolojik Hastalıklar: Endokrin, Metabolik ve Toksinlere bağlı Bilişsel Bozukluklar | Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
9 | Nöropsikolojik Hastalıklar: Yapısal Beyin Lezyonlarına Bağlı Bilişsel Bozukluklar | Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
10 | Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler | Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
11 | Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar | Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
12 | Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar | Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
13 | Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar | Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. |
X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. |
X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. |
X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. |
X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. |
X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. |
X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. |
X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma