Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 521 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Nöropsikoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 521
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Nöropsikoloji dersinin hedefi, beynin çalışma prensipleri ve işlevlerinin insan davranışları ile nasıl ilişkili olduğunu incelemektir. Bu derste konjenital bozukluklar, nörogelişimsel bozukluklar, inme, travmatik beyin hasarı, beyin tümörleri, madde bağımlılığı, şizofreni, demans gibi rahatsızlıkların davranış ile ilişkisinin yanında tanı için kullanılan psikolojik test bataryaları tanıtılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Nöropsikolojinin temel kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Nöropsikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini ve hedeflerini tanımlayabilecektir.
  • Nöropsikolojik testlerin ilişkili olduğu bilişsel alanları sıralayabileceklerdir.
  • Beyin yarımküreleri ve çeşitli bölgeleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkileri tartışabileceklerdir.
  • Psikopatoloji ve nöropsikoloji bağlantılarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste beynin çalışma prensipleri ve işlevlerinin insan davranışları ile nasıl ilişkili olduğunu incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, nörobilim ve nöropsikoloji ile ilgili temel kavramlar, Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing. Part I
2 Sinir sistemi ve nöroanatominin tanıtılması Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part I
3 Dikkat, Algı ve Bellek Bozulmaları Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part II
4 Nöropsikolojik Hastalıklar: Alzheimer Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
5 Nöropsikolojik Hastalıklar: Fronto Temperal Demanslar Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
6 Nöropsikolojik Hastalıklar: Epilepsi ve Serebrovasküler Bozukluklar Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
7 Ara sınav
8 Nöropsikolojik Hastalıklar: Endokrin, Metabolik ve Toksinlere bağlı Bilişsel Bozukluklar Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
9 Nöropsikolojik Hastalıklar: Yapısal Beyin Lezyonlarına Bağlı Bilişsel Bozukluklar Synder, P. J. (2006). Neurological Disorders. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
10 Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
11 Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
12 Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
13 Klinik Nöropsikoloji Uygulamaları: Değerlendirme görüşmeleri ve testler, bataryalar Synder, P. J. (2006). Neurobehavioral Examination Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing Part III
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsychology: General Issues. Clinical Neuropsychology: A Pocket Handbook for Assessment. New York: APA Publishing

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
20
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.